Jump to content

Åpne dieselpumper på Bømlo


Bergen dørk

Recommended Posts

Vi er gått ned på Bømlo med båten og nyter flott vær, båttur, fisking mm i den nydelige vestlandsskjærgården. Nok reklame! :smiley: Bare nevner at vi hadde en nokså stor utfordring med å forsere Korsfjorden og Austevoll i dag; i tjukk tåke. Vurderte - rett før ting løsnet ved Bekkjarvik og sommersolen og varmen dukket fram igjen - å legge oss i "nødhavn" på en holme til tåken lettet. Det gikk heldigvis bra!

 

Så til saken: Noen som kjenner til dieselpumper (helst med kortautomat/døgnåpne) i området rundt Rubbestadneset evnt i nærheten av Røyksund- eller Kulleseidkanalen?

 

Spm 2: Røyksundkanalen - kan den forseres på lavvann, eller hur?

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Det selges diesel i Mosterhamn og like sør for det østre innløpet til Røyksundkanalen, men det er ikke kortautomat.

Det selges diesel i Kulleseidkanalen også, men jeg husker ikke om det er kortautomat.

 

Om kanalen kan forseres på lavvann kommer jo litt an på dybden din, men man bør være forsiktig!

Jeg går helst ikke gjennom ved lavvann. Min dybde er ca 1 m.

Link to post
Share on other sites

Mosterhamn er ikke det der de selger saneringsdiesel? Ble frarådet å kjøpe diesel der av denne årsak, my skitt i dieselanlegget ble det sagt. Ingen kortpumpe sist jeg tittet innom, kun et skilt med et mob. nummer du kunne ringe.

 

Tror det enkleste er å ta turen over fjorden til Stord, nærmere bestemt Sagvåg.

 

Sist jeg gikk gjennom Røyksundkanalen gikk jeg på lavvann, jeg stakk 80 cm. Det var grunnere enn jeg trudde, endte opp med å tilte drevet helt opp. Om det var nødvendig er jeg usikker på men som sagt mindre vann enn jeg antok før jeg gikk inn.

 

 

God tur :flag:

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...