Goran Startet 5.Juli.2009 Del på Facebook Startet 5.Juli.2009 Skjærgårdsjeepen med 40 hk yamaha fra 2001 har ligget i ro i månedsvis nå, og da jeg skulle bruke den i dag senket ikke motoren seg ned. Det sa "klikk" inni releet, men det var alt. Smørte og ristet/slo på releet, men det fungerer ikke. Så mest sannsynnlig er releet gåen. Jeg senket motoren ned manuelt, men får den ikke opp igjen. Må jeg skifte hele sulamitten eller kan det fixes? Hva koster et nytt rele? Kan det være noe annet som er feil? Anyone? Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
OnkelDonald Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Skifte releet. De originale er svindyre, men denne fungerer like godt. Masse penger spart =) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
o.b.lix Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Det sa "klikk" inni releet, men det var alt. Smørte og ristet/slo på releet, men det fungerer ikke. Så mest sannsynnlig er releet gåen. Hvis releet sier klikk, er de mest sannsynlig i orden. Det finner du ut om du måler om det kommer strøm ut av det. Mest sannsynlig er det at powertrimmotor er gåen. Den finner du billigst på boats.net, ganske billig og kjapt på Ravns Garage og svindyrt hos din lokale forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
gskeie Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 Skifte releet. De originale er svindyre, men denne fungerer like godt. Masse penger spart =) Genialt med Clas Ohlson, dette releet koster 4500,- hos min forhandler, så da sparte eg 4100,-:) Sitér dette innlegget Link to post
gskeie Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 Skru av de to ledningene fra powertrim motoren og koble de direkte på pluss og minus fra batteriet. Dersom den går så er det noe galt med releet. Viss den ikkje går så er det noe galt med motor. Skru opp tiltmotoren og sjekk at den ikkje er rustet inni og att børster er hele og på plass med fjører og alt. Lurt å sjekke dette, for en ny tiltmotor koster 2-3000,- mens deler til å fikse den er maks 500,- Sitér dette innlegget Link to post
catpower Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 De to ledningene fra PT motoren tror jeg ikke skal på pluss og minus. Den ene er pluss for PT opp og den andre er pluss for PT ned. Jording får den gjennom riggen der den står montert. Sitér dette innlegget Link to post
Goran Svart 9.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 I følge en mekaniker hos Bildøy Marina er det tiltmotoren som er gåen. Men de har ikke ny tiltmotor liggende. Ny motor koster hos Båt Berge over kr 7000!!! Ikke mulig å skaffe uoriginal ifølge dem, isåfall hadde den bare kostet 3000, men det er ulike typer tiltmotorer, og min finnes ikke i uoriginal (?) Kan dette stemme da?? Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
JonnyBoy Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 Sjekk med Ravns Garage om de har uorginal tiltmotor til deg. De har mye rart på lager, og kan sikkert skaffe det aller meste. Hyggelige og dyktige folk å ha med å gjøre. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
o.b.lix Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 Ikke mulig å skaffe uoriginal ifølge dem Ravn garage kan skaffe, eller her kan du få alt i fra børster til komplett trimmotor til 350 dollar. Trygg butikk å bestille fra. Sitér dette innlegget Link to post
Saltværingen Svart 28.Juli.2009 Del på Facebook Svart 28.Juli.2009 Hadde akkurat samme problem i fjor på min Yamaha 50 hk fra 2001. Da jeg tok opp båten etter endt sesong skrudde jeg opp motoren til powertrimmen. Det viste seg at børstene i elektromotoren gikk for tregt i sporene sine, slik at de ikke nådde helt fram i kontakt med akslingen. Demonterte børstene og gjorde reint. Da jeg satte alt sammen igjen fungerte den helt fint uten at det kostet meg en krone. Sitér dette innlegget Link to post
Powertrim71 Svart 28.September.2018 Del på Facebook Svart 28.September.2018 Hei, har en HONDA BF115A som powertrim tiltmotoren står og går hele tiden på nå nedover NOEN SOM HAR PEILING PÅ HVORDAN ANGRIPE PROBLEMET Sitér dette innlegget Link to post
svebe Svart 29.September.2018 Del på Facebook Svart 29.September.2018 Saltværingen skrev On 28.7.2009 at 23.45: Hadde akkurat samme problem i fjor på min Yamaha 50 hk fra 2001. Da jeg tok opp båten etter endt sesong skrudde jeg opp motoren til powertrimmen. Det viste seg at børstene i elektromotoren gikk for tregt i sporene sine, slik at de ikke nådde helt fram i kontakt med akslingen. Demonterte børstene og gjorde reint. Da jeg satte alt sammen igjen fungerte den helt fint uten at det kostet meg en krone. Denne løsningen fungerte godt på min Suki 70hk, og det er 2 år siden. Funket fortsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Powertrim71 Svart 29.September.2018 Del på Facebook Svart 29.September.2018 Powertrim71 skrev for 20 timer siden: Hei, har en HONDA BF115A 2005mod hvor powertrim motoren står og går hele tiden på nedover NOEN SOM HAR PEILING PÅ HVORDAN ANGRIPE PROBLEMET Sitér dette innlegget Link to post
svebe Svart 29.September.2018 Del på Facebook Svart 29.September.2018 Stram frikoblingsskruen på tiltmotor! Powertrim71 skrev for 2 timer siden: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.