Vidar Aas Startet 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2009 Hei alle båtfolk :) Er ny i båt hobby verden, og havnet på en gammel Fjordwing med en Volvo Penta 145 A Motoren hadde gåen topp, men viser seg vel at d meste rundt motoren, som kjøling mm er dårlig.. Kunne tenkt meg en annen motor, hva er ok å sette inn? Er vel et 280 drev som står på. Har lyst på V8, hva vil dere anbefale?? Ev. andre alt. som gjør båten morsom :) Finns det ev. deler til kjøling på den gammle pentaen? Håper overskriften ble grei nå.. Takknemlig for svar !! Sitér dette innlegget Link to post
kjetika Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Heisan Er ny i bransjen selv og har en Fjordwing med en aq140 (tror jeg), men jeg har fått vite at den er sertifisert til å ta opp til en B30 motor, dvs seks sylinderet. Tror ikke det er plass til så mye mer. Han jeg kjøpte båten av hadde målt opp og funnet ut at en v8 ikke passet inn, uten å modifisere rommet litt. Jeg kan desverre ikke komme med noen forslag uten at det er jo enkelt å finne deler til en Volvo motor. Det er jo bare å gå på et bilhuggeri og plukke. Mariniseringsdelene er det litt værre med, men det ligger mye ute på Finn og Blocket. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Vidar Aas Svart 5.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Takk for tilbakemelding ! For trangt for V8, ja kan være d. Syns det er god plass neddi der :) Men hva med turbo på sjøen? VOlvo turbo er jo enkelt å få tak i, og da med innsprut hadde jeg fått en trivelig motor.. Men det blir jo varmt.. Hva er erfaringa med turbo? Sitér dette innlegget Link to post
HCS Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Vi hadde en gang en nydelig Fjordwing 19 SP (Mørkegrønn) med Volvos rekke sekser - båten gjorde rundt 42 knop nysmurt. Der var grei plass i motor-rommet - som hadde mye besøk av mekanikeren... Kjørte rundt de "gule" Draco 17 som var frekvente på fjorden også da. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Hva med Volvo GI 4,3 V6 på 205 hk? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.August.2010 Link til dette innlegget Svart 10.August.2010 jeg tenkte også på 4.3L V6, burde funke bra i den båten, og lettere enn en V8 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mjøsape Svart 10.August.2010 Link til dette innlegget Svart 10.August.2010 Du må ha V8. Bygde om fra 2.3OMC til 5.7V8 på 17" båt. Nydelig, kom igjen. Marsjer på 35knop, fin lyd og er grei å skru på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.