Luigi Startet 5.Juli.2009 Del på Facebook Startet 5.Juli.2009 Jeg har følgende problem: Båten har hvite sky puter, og disse er etter tredje sesongen "gulnet" der hvor det er mye kontakt med hud. Jeg tror problemet kommer fra bl.a. solkrem. Dette får jeg ikke bort, noen som har noen tips? Jeg har forsøkt følgende: - Jiff - 2Clean - Båtshampo - Fender rens (standard Maritim) - Zalo Ingen ting nytter. Noen som har noen ide om hvordan det kan fjernes? Sky må da ha samme farge gjennom hele materialet? Eller er det et "belegg" med fargestoff som er slitt bort? Dette er superirriterende, og alle tips mottas med stor takk. Befinner oss i Risør i dag, Lyngør i kveld/morgen, i tilfelle noen er i nærheten:) Fortsatt mega sommer alle sammen! Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Jeg fikk det bra med aceton i vinter... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Steffeneng Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 skal være veeeldig forsiktig med aceton på skinn/skai. jeg prøvde det til tross for at jeg hadde blitt frarådet det på mine stoler. Det ble veldig rent, men tok en liten tid så tørket stoffet og sprakk. var penere før vask:) Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 kansje det hjelper å sittedet inn med noe vaselin etterpå? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
alma Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 aeton må etter min erfaring ikke brukes på skai. ødela hele overflaten på stoffet. blei ikke noe bra etterpå! Sitér dette innlegget Link to post
lasseolsen Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Turtle wax marinewash. fukt putene. marinewash på svamp, gni godt. vent 10 min. gni pånytt medlitt fuktighet. Should be goood. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 kan klorin kansje være noe? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
OnkelDonald Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Rødsprit + stålull har vært anbefalt tidligere Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Hasla 26 Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Hugo tar en del Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
litt peiling Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 rødsprit = Ubrukelig Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Bruk jif skurekrem på en "neglebørste" og gni, gni og gni..... Deretter bruker du swiffer svamp eller magic svamp som beskrevet på pakken (dvs litt fuktet) og gnir med den grove siden. Deretter bruker du den hvite, myke siden til å tørke av med. Tilslutt tørker du av med et "koppehåndkle" Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Det finnes en svamp som er fantastisk bra til å rense skai-puter. Den heter Scotch-Brite og selges i dagligvarebutikker med godt utvalg a la meny. Ca 16 spenn for 2 svamper. Kona kjøpte noen slike etter å ha fått rådet fra noen venner. Kikket på svampene, leste bakpå og så at svampene bare skulle dyppes i litt rent vann før bruk. Skråsikker på at dette bare var noe nytt lurium for godtroende kvinnemennesker fikk meg til å slenge litt med leppa. Kort fortalt måtte jeg spise i meg vittighetene og skaiputene ble omtrent like hvite som den dagen de var nye. Ikke fortell dette videre. Da havner svampene snart i båtutstyrsbutikkene og koster 100 spenn for stykket. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Bruk jif skurekrem på en "neglebørste" og gni, gni og gni.....Deretter bruker du swiffer svamp eller magic svamp som beskrevet på pakken (dvs litt fuktet) og gnir med den grove siden. Deretter bruker du den hvite, myke siden til å tørke av med. Tilslutt tørker du av med et "koppehåndkle" Det er jo den kvite delen av swiffer ein skal bruke da. Den grove , gule til å tørke av med. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
alfb Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Det finnes en svamp som er fantastisk bra til å rense skai-puter. Den heter Scotch-Brite og selges i dagligvarebutikker med godt utvalg a la meny. Ca 16 spenn for 2 svamper. Jepp, denne bruker jeg også! Rett og slett knallbra Sitér dette innlegget Link to post
AustAgder8000 Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Meguiars har ett bra stoff for dette. Fås på sprayflaske. I tillegg til å rense setene blir de også myke å fine, og trekker ikke så lett til seg skitt etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 6.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Ligger i Lillesand Gjestehavn og har ikke så mye tilgjengelig, men jeg fikk en svamp i Sverige som ser ut som en vanlig svamp, og som fungerer som et slags "viskelær". Denne tar alt, men ikke fargene som er kommet på. Jeg så derimot at det må være en solspray vi har brukt som har gjort det, og den heter NIvea Sun Invisible Protection Transparant Spray. Jeg er ganske sikker på at det er denne. Svampen fungerte dessverre ikke, men jeg må prøve noen av de andre tipsene dere har kommet med. Aceton tror jeg nok er for farlig. Men det ser helt jævlig ut og jeg er superdeppa for det. Jeg MÅ finne ut av det.... Dette Turtle Wax produktet, fåes det i vanlige båtbutikker?? Hjeeeeelp!:) Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 6.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Hvilket produkt er det dere mente? Her var det mange.... Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 8.Juli.2009 Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 Setene våre er helt rene, så vi kan bare bytte båt Thomas Hilsen Morten og Tove Prøv med klor hilsen Tove. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Minien Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 Jeg har brukt Vinyl-rens fra Biltema - den fungerer flott på skai, synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Chiba Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 Hei. Den grønne boksen på bildet heter Fix - Universal (produsert i Tyskland?). Den kan brukes på det meste. Dyr men drøy. Kom over den på sjøen for alle for 5 - 6 år siden Chiba Sitér dette innlegget Link to post
Due Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Det finnes en svamp som er fantastisk bra til å rense skai-puter. Den heter Scotch-Brite og selges i dagligvarebutikker med godt utvalg a la meny. Ca 16 spenn for 2 svamper. Hei Lotus Kjøpte disse svampene, men fikk ikke så godt resultat. De fantes i tre forskjellige typer, kjøpte den for baderomm. Hvilke var det dere brukte? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.August.2010 Del på Facebook Svart 28.August.2010 autosol kanskje? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
roaldbj Svart 28.August.2010 Del på Facebook Svart 28.August.2010 Forsøkt sitronsyre-produkt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.