KnutH Startet 16.Juni.2004 Del på Facebook Startet 16.Juni.2004 Sikker mange som syns dette er både dumt og ..... men skitt au, når man er "amatør" så er man amatør ! Er det noen her som har noen gode råd til hvordan det går an å lære seg å spleise tau i Oslo området ? Trenger akkutt hjelp, så..... Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 16.Juni.2004 Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 Kjøp en bok om emnet. Som regel informativt og med greie trinn for trinn instruksjoner. Du spleiser i løpet av et par timer mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
KnutH Svart 16.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 Har sett på noe greier på nettet, men skjønte jeg noe ? Nei ! Lettere å lære i praksis vet du.... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Juni.2004 Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 Hej KnutH ! spleise er kul......... precis som Marna säger så lär du deg det snabbt, sen sitter det hele livet ! har du ingen båt-granne/nabo som kan hjälpa deg, det er bare starten, stikke in de förste kardelerne som er det trixiga, har man bare fått gjort det så går resten som en dans! her er en beskrivning jag fann på nätet ! http://www.nollsex.se/team/splits.html (splitsa en ögla!) jag kan ju passe på o fråga om noen sett en link til tamp-wirespleis, eksempelvis ett fall ?? (dette skulle vare kul o läre seg!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Quantum Svart 16.Juni.2004 Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 Hei. Her er en link om spleising http://maritimstart.com/spleising.shtml Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Arne Lian Svart 16.Juni.2004 Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 Anbefaler boka "knoper og spleis i farger" ISBN 82-09-10646-5 Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 16.Juni.2004 Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 Det enkleste er en "båt-nabo," spørr han og i løpet av 5 min så skjønner du grunnprinsippet. Jeg har hatt flere 5 minutters kurs i hjemmehavna mi. Når du skjønner grunprinsippet så går resten som en lek og det er bare leke seg fram til de lekkreste spleiser... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Mini Svart 16.Juni.2004 Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 Send meg en IM, så skal vi se hva vi kan få til............... Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 17.Juni.2004 Del på Facebook Svart 17.Juni.2004 Vanlig spleising er greit nok, men flere og flere tau, særlig ferdig dreggtau med kause er maskinspleiset. Jeg strevde fælt for å finne noe som kunne hjelpe meg med det og måtte bare kjøpe nytt tau da draggtauet var slitt den siste meteren. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Skal du ut i helgen, og ser Festina Lente 3, ta kontakt, så skal jeg lære deg å spleise i løpet av svært kort tid. Det er nemlig mye enklere enn det kan se ut for. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
heira Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Schibsteds store bok om KNOPER & STIKK Alle bruker vi knuter, enten vi bestiger verdens høyeste fjell, krysser enorme havområder under seil eller knyter skolisser og pakker. Denne boken er et leksikon i knoper og stikk, og gir trinn-for-trinn-instruksjon om hvordan man knyter over 80 av verdens mest brukte knuter. Ib. 160 s. Kr. 268,- ISBN 516-1675-1 Hei KnutH Her er en av de mange bøker som er å få på nettet. Har selv fått en i gave og den er lett å forstå. Mvh Heira Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.