Hasla 26 Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Må bare høre Der kjem gamledampen tinge linge linge ling ta på deg treskorna og spring. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
lippert Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Monty Pythons - Accountancy Shanty. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 "Sunny afternoon", the Kinks "Heart of gold" , Neil Young (ingen av titlene inneholder noe om seiling, men det nevnes i tekstene) Disse kan man spille på gitar selv også. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Fanafjord Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Jeg liker blant annet: "Its a long way to Tipperary" - Brukt i filmen "Das Boot". Perfekt song for båten under seil. "Sailing to Philadelphia" (Mark Knopfler) Seilvideoer på youtube har som oftest en elendig soundtrack. Sikkert på grunn av copyrigt probematikken. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
roaldbj Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Paradise bay med Odd Børretzen. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Jeg har sansen for viser som omhandler skjærgårdskultur. Norske og svenske viser som lager stemning der og da. Ingenting er mer vakkert enn et stille vann og lav koslig musikk som passer til stemningen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
litt peiling Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 "Boys of summer" med Don Henly Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Yello - The Race Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Lakecaptain Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Valkyrienes ritt på full guffe når man seiler regatta Men svært upassende i en vindstille solnedgang? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Spartacus av Khachaturian. Har egentlig ingenting med båter å gjøre, men for de fleste (på min alder) henger den sammen med seiling fordi det var åpningsmusikken til TV-serien "Onedin-linjen", med en flott seilskute. denne flotte 'seilskute', var ikke det Christian Radich ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hallaron Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 og for dere med grønt monster i kjelleren " Smoke on the water" Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Skipper Worse Svart 7.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2009 :cheers: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
JGH Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Deep Purple - Sail Away Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Minien Svart 10.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2009 Vazelina Bilopphøggers - Bedre hell æll medisin Jeg siterer: Men har du noen gang lufte på eksos frå en båtmotor i ferskvatten? Slik en 2 og en halv hesters outboard i Mjøsa utved domkirkeodden Kjinne vinddrag frå åker og eng og flatebygder rundt omkring. Blæs bort stresset og uro i skrotten min, bedre hæll æll medisin Sitér dette innlegget Link to post
sjonkel Svart 10.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2009 Kim Larsen på sjøen - ingen over .. ingen ved siden !! Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Kona sverger til Lasse Stefanz Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 (redigert) Og av og til Vassendgutane, men det er mer sjeldent. Redigert 13.Juli.2009 av kes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tyggo Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Må bare høre Der kjem gamledampen tinge linge linge ling ta på deg treskorna og spring. Tok meg selv i å synge på denne sist gang jeg var ute ja Sitér dette innlegget Hjemme bra, på sjøen best! Link to post
Zappa_no Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Mayday, mayday med Øystein Sunde og Halvdan Sivertsen Sitér dette innlegget Link to post
oleandreas Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Sinkin' Soon - Norah Jones. Ellers har jeg tilbrakt et par uker i en Maxi 77 hvor vi som regel hørte på elektronika, stort sett St Germain - det var faktisk ganske digg. Sitér dette innlegget Link to post
Draco_1 Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Enya - Orinoco flow (sail away, sail away, sail away)................ Depeche mode - Enjoy the silence Sitér dette innlegget Link to post
Komlo Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Deep purple - dail away Led zeppelin - the ocean Deep purple - Black knight Led Zeppelin - Down by the seaside Creedence - Have you ever seen the rain Jethro tull - living in the past ELP - pirates Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 "More trouble every day," med Frank Zappa. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.