Jump to content

Musikk som passer på sjøen


Frøken Fryd

Recommended Posts

Alle har sin musikk som man forbinder med sjølivet, noen setter på "Ut mot havet" og andre setter på "Sjørøverene kommer"...

 

Hvilken melodi synes dere passer ombord? (sangene må ha forbindelse til sjø og båt)

 

Det hadde jo vert tøft å laget en samling med disse sangene...

Link to post
Share on other sites

Single handed sailor - Mark Knopfler

Hortensia - Boknakaran

Filmmusikken fra "The big blue"

Alt av Ennio Morricone

Operasvisker, særlig slavekoret

Hurtigruta - Kari Bremnes/næs/nææææs

Sang til byen - Kari Bremnes

AC/DC - høyt, når man ikke forstyrrer andre

Sommernatt ved fjorden

Leonard Cohen

Link to post
Share on other sites

Musikk har ikke noe på sjøen å gjøre.

 

Måkeskrik og bølgeskulp foretrekkes her i gården i hvert fall!

Enig i det. Det er et paradoks at en kommer på sjøen for å få fred og stillhet, bort fra støy som hverdagen ellers fylles med. Også når det gjelder motorstøy er det jo et kriterie at motor skal gi minst mulig støy. Samtidig er det altså enkelte som monterer svære stereoanlegg med sub etc. og durer i vei med det de muligens kaller musikk men som jeg heller kaller støy. Mulig de synes det er flott, eventuelt imponerer dama eller kameratene, men i mine ører er det støy og forurensing. Om noen må høre på dette så ta heller med ipoden i båten. Mitt poeng er at en går glipp av masse gode opplevelser om en unngår musikk akkurat de timene en er på sjøen. Kanskje en også kan oppleve en viktig ressurs som det er mangevare på idag; STILLHET. :sleep:

Redigert av roesok (see edit history)

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...