Jump to content

Hvilket poleringsmiddel fungerer best for plast?


Bjerknez

Recommended Posts

Jeg har en helt ny Askeladden Bowrider 535 som jeg gjerne vil shine opp litt ekstra...

 

Hvilken poleringsmiddel er det beste?

Trenger vel ikke noe rubbing....(?) på en så ny båt....

 

Er bare snakk om å få den ekstra blank.

 

Det viktigste er at middelet er lett og påføre samt fjerne.

Det bør sef. også holde så lenge som mulig.

 

I den forbindelse, så lurer jeg på om jeg kan bruke samme poleringsmiddel på motordeksel som jeg gjør på resten av båten?

 

Maskin blir vel ikke brukt for polering oppi båten, men når sesongen er over, så kommer jeg nok til å kjøpe meg en maskin for poleringen utvendig.

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post
Share on other sites

Vil du han noe som er enkelt å bra, bruk Jotun's Easy Wax. En lettflytende, lettarbeidende wax.

Passer perfekt på nye båter, eller båter som har glans som må vedlikeholdes.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Hvilken poleringsmiddel er det beste?

Er bare snakk om å få den ekstra blank.

I den forbindelse, så lurer jeg på om jeg kan bruke samme poleringsmiddel på motordeksel som jeg gjør på resten av båten?

 

Hei igjen `Bjerknez`, anbefaler TC nano spesielllt på diin sorte Mercury Optimax motor. Har brukt dette stoffet noen sesonger nå og kan forsikre deg om at motordekselet ser ut som det er nytt av året. Jeg har dessuten mye blått skrog på min Ryds "Blue line" som også liker behandling av TC nano. :flag:

Link to post
Share on other sites

Så TC Nano kan brukes over alt? Selv på skrogsiden som er mørke grå?

 

Det finnes vel mange forskjellige TC Nano produkter, så hadde vært fint hvis du ga meg ett korrekt navn på polishen, slik at jeg får søkt den opp.

 

Er det slipemidler i dem polishen, eller er dette kun en polish som gjør båten blank?

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post
Share on other sites

Du kan selv lese denne linken : http://www.tcnano-norge.com/produkter_01.html

Har som sagt brukt dette i 3 sesonger . Inneholder lite slipemidler og resultatet blir faktisk bedre for hvert år. Lykke til. :flag:

Så dette er den eneste polishen man trenger til båten.... ever?

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post
Share on other sites

Jaja... nå harjeg vertfall vært å kjøpt meg en flaske TCNano.

Tenkte jeg skulle prøve denne til helgen eller noe.

 

Båten er jo ganske blank nå... men jeg ser at vanndråper på skroget ikke akkurat har noen perleeffekt, så jeg tviler på at det er så mye polish igjen der. (hvis det har vært noe polish der i det hele tatt....)

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post
Share on other sites

Det finnes vel mange forskjellige TC Nano produkter, så hadde vært fint hvis du ga meg ett korrekt navn på polishen, slik at jeg får søkt den opp.

 

Så at du allerede har kjøpt en flaske. Regner med at du fikk TCnano GELCOAT, som er for båter. De har også andre typer for bilpleie etc..

Da sier jeg bare lykke til med behandlingen. Jeg er som tidligere fortalt meget godt fornøyd med dette produktet. :flag:

Link to post
Share on other sites

På den jeg kjøpte sto det TCnano for "tractors".

Men han i butikken sa at det var det samme som var oppi flasken.

 

Jeg fikk derimot med en pose polergarn på kjøpet siden dem ikke hadde den det sto Gelcoat på.

 

Men men... siden det er det samme, så bryr det meg ikke.

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post
Share on other sites

Hei igjen `Bjerknez`, syntes det var litt foruroligende å høre at ekspeditøren sa det var samme innhold i boksen for TRACTORS som GELCOAT for marine produkter. :confused: Bare for ordens skyld, jeg har aldri anbefalt den for "tractors". :lol: Håper du blir fornøyd.

Bare en liten spøk fra min side... hehe.

Står nok "Gelcoat" på den ja...

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...