Jump to content

Hvor lang tid tar det å seile fra Amsterdam til Oslo


Rastløs

Recommended Posts

Jeg har aldri gått her selv, men etter kartet å bedømme ville jeg ha valgt dette:

 

Fra Amsterdam ville jeg gått over Ijselmeer og ut i Nordsjøen ved Terschelling ca. 70nm.

Det er noe kortere om du går ut ved Ijmuiden, men der er det veldig trafikkert.

 

Fra Tershelling direkte til Thyborøn = 230 nautiske mil. ca 46 timer med 5 knop.

Fra Thyborøn langs Danmark opp i Skagerak - hold heller nærmere svenskekysten en Norge for å nyte godt av nordgående strømen.

Distanse Thyborøn til Oslo blir da ca 200 nm. ca. 40 timer med 5 knop.

 

Høres ut som en spennende tur.

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Det er avhengig av om dere seiler nonstop eller om dere skal ligge i havn om natten. Har seilt strekningen flere ganger. Første delen tar tid for dere må påregne ventetid ved slusen ved Enkhuizen og ved det store diket ut til Nordsjøen.

Forslag til rute:1 Amsterdam - den Helder, 2 D den Helder- Borkum, 3 Borkum- Helgoland, 4 Helgoland- Hvide Sand, Hvide Sand - Norge.

 

Påregn en dag eller to ekstra hvis dere går gjennom Kielerkanalen istedet for Danmarks vestkyst.

Danske vestkysten er kjedelig, men det går an å gå inn Limfjorden ved Thyborøen.

Hvis dere har dårlig tid så gå for all del ikke inn til Esbjerg eller Sylt på grunn av laaange innseilinger.

Hvide Sand er bra for der er det kort vei inn og ut av havnen.Dette stedet selger også diesel i havnen.

Mange steder på vestkysten i Danmark er det bæring av kanner fra nærmeste bensinstasjon.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...