Jump to content

Monterey 275CR, "Do not flush"-lys vil ikke av


perfle

Recommended Posts

Har et lite problem med en Monterey 275CR, der lyset over "Do not flush" er konstant på. Jeg har skjønt det sånn at lampen skal lyse når det er på tide å tømme tanken, men den er ikke i nærheten av full. Hva kan være feil? Og ikke minst, hvordan fikser jeg det?

Link to post
Share on other sites

Ikke uvanlig at nivåmålerne til septiken henger seg opp. Du har to valg: enten rense tanken + føleren skikkelig, så er den muligens ok en stund til. En bedre løsing er å bytte til en annen type føler med utvendige induktive følere. Seatronic i Moss skal ha noen slike.

Link to post
Share on other sites

Skal du bytte føler tror jeg ikke jeg ville satset på en induktiv føler med mindre du har svært spesiel avføring. En induktiv føler reagerer nemelig på endringer i permabiliteten fremfor føleren dvs at den kun reagerer på metall og da halst bløtjern den vil også kune reagere på aluminium og rustfrit men deteksjonsavstanden blir svært liten.

En Kapasitiv føler derimot reagerer på endringer i dielektrikumet fremfor føleren og reagerer således på det meste. En slik kan du montere på utsiden av en plasttank og justere den slik at den ikke ser tanken men vil readere på vann og avføring inni tanken når det når opp til føleren.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...