Jump to content

Mast-ring/plate (for seilbåt). Hvor får jeg tak i?


Lukas

Recommended Posts

Er det noen som har sett noe liknende denne platen montert rundt masten for feste av blokker til salgs her i landet? (se bildet under) Setter pris på en link. Problemet kan vel i og for seg være at jeg ikke vet hva det heter på norsk....

 

Jeg driver og skal legge så mye som mulig av fall og tauverk inn i cockpiten og forsøker å få til noe liknende. Har ikke klart å finne noe slikt på nettet.

 

mastplate.jpg

Link to post
Share on other sites

For meg ser det ut som om det er to "skinner" med hull i som er skrudd inn under platen som masten går gjennom. Forstørret bildet litt og da ser det slik ut. Fin løsning er det i uansett.

 

Jon

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

Begge deler er standardvare fra Seldén og Benns.

 

Sjekk Seldénkatalogen side 53:

Katalog

 

og hos Benns:

Mastkrage

 

Såkalte Tie-rods er påkrevet for at ikke dekket skal løfte seg når du begynner å stramme fallene.

 

Bor du på østlandet kan det sikkert være greit å ta en telefon til Southern Spars eller Hovdan. Benns sender også i posten.

Link to post
Share on other sites

Såkalte Tie-rods er påkrevet for at ikke dekket skal løfte seg når du begynner å stramme fallene.

 

Hvis du har gjennomgående mast, som på bildet, så må du ha Tie-rods. Dersom mastefoten står på dekk og oppe på "festeplata" til blokkene, så er Tie-rods kanskje ikke påkrevet. sjekk med produsent.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...