Mew Startet 6.Juli.2009 Del på Facebook Startet 6.Juli.2009 Har en Mercriuser 350 Magnum. Når jeg kommer ned til båten (når den ligger på brygga) er det ofte en liten olje ring bak båten. Har nå ved to anledninger prøvd å tilte hekkaggregatet på maks, da begyner det å piple opp ca. 2 dråper hvert 5. sekund fra eksos utblåset i propellen. Det kan da ikke være riktig? Alex Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Hei du! er dette motor eller gear olje? Grønn HP olje som er på MCM drev? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Mew Svart 6.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 For å være helt ærlig har jeg eid båten i 5 dager, så jeg aner rett og slett ikke. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 OK,regner med at du har en liten beholder på babordside på øvre halvdel av motoren din,minker det olje der, er drevet ditt lekk......... Båten må på land og en trykktest er å anbefale, i bestefall er det kun tettningene rundt propell akselen. sjekk også om det kommer vann i motor oljen Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Mew Svart 6.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Det stemmer der sitter den en beholder med grønn olje. Da for jeg følge med på den. Saltvann i motoroljen hørtes utvilsomt VELDIG ugunstig ut! Sitér dette innlegget Link to post
Mew Svart 8.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 Da har jeg funnet ut at olje nivået til drevet synker sankte, men sikkert. Har vært hos en autorisert Mercriuser forhandler/reperatør og de sa det ikke var noe problem å kjøre slik til båten skulle vinterkonserveres om 3 mnd, bare passe på at det var nok olje på drevet hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
sundancer31 Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 Følg med på drevolje-beholderen din. Hvis olja blir grå har du fått olje inn i drevet og da må du på land. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.