Jump to content

Startvansker/strøm Volvo Penta V8 med 280 drev


HomerSimpson

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har et merkelig problem med min Volvo Penta V8 med 280 drev fra 1986, tror den heter AQ 260. Når motor er kald eller varm starter den helt perfekt, men når motoren er halv-varm slår ikke starteren inn. Det bare klikker lett i starteren og amperemeteret viser belastning. Dersom vi har ligget en time eller to med motoren av, vil ikke starteren slå inn. Da må jeg ned en skrutrekker på starteren og "kortslutte" konstantstrøm fra batteriet og innslaget. Har jeg gjordt dette en gang vil den starte med nøkkelen igjen. Tenkte først at det var tenningsbryteren og lagde en jump utenom denne men det hjalp ikke. Det kan da heller ikke være starteren da den alltid starter da jeg kortslutter starteren. Har også hatt ut starteren og smurt opp innslaget med fett og gjordt rent kontaktpunktene. Skrudde ut gearkontrolllspaken da jeg trodde at det satt en startsperre på denne slik at den ikke skal kunne startes dersom denne står i gear. Var ingen bryter på denne. Kan forøvrig starte motoren selv om den står i gear. Trodde det skulle være startsperre på disse motorene??? I så fall må denne sitte nede i drevet????

 

Vurdere å legge opp en ny ledning fra + på batteriet over sikring og fram til tenningsbryter, og ny ledning fra tenningsbryter direkte på starteren.

 

Tar gjerne imot tips og råd.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

OK, da skal jeg se om jeg finner dette. Vet du hvor dette sitter på Volvomotorene? Jeg har prøvd å se etter noen reeler før men kunne ikke se noen.

 

Båten har båtplass 125 km unna og jeg skal ikke dit før om en og en halv uke. Har venner som ser til båten. Det er fint med flere forslag innen dette sånn at jeg kan sette igang feilsøkning når jeg kommer ned i båten.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...