Jump to content

Strømløst instrumentpanel etter starterbytte tamd 31


wanabee flybridge

Recommended Posts

Har byttet startmotor på min vp31,men etter byttet får jeg ikke strøm frem til tenningslås og instrumenter. Har sjekket alle koblinger og sikring på motor,kabelstokk osv. Har ikke så mye peil,men vet forskjell på + og - :crazy: Er her noen som har en enkel forklaring på hva jeg skal lete etter,eller sjekke for og komme videre? Evt. et enkelt koblingsskjema mellom starter og innstr.panel.

Link to post
Share on other sites

Normalt er plussledningen til instrumentbordet viderekoblet fra plussterminalen på starteren. Denne ledningen er normalt fra fire til seks kvadrat og sikret med en sikring som sitter på motoren.

Sjekk om det ikke ligger en løs rød ledning ved startmotoren. (Og sjekk sikringen).

Link to post
Share on other sites

Slik jeg leser dette,betyr det at den lille plusspolen på starteren skal da ha konstantspenning for videreføring til koblingsboks og sikring,og videre i kabelstokk til instr.panel. Det er nemlig her jeg står fast,da jeg ikke får spenning ut fra denne. Kan det da være noe galt inne i starteren? Er bortimot sikker på at alt er riktig koblet,og har god kontakt på alle tilkoblinger. Det er en helt ny Valeostarter fra VP forhandler.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...