Jump to content

Hva er beste tiden for kjøp av Bavaria 35 Sport?


Bavsport

Recommended Posts

Har bestemt beg for å kjøpe Bavaria 35 sport iløpet av sensommer/høst eller vinter.

Har ikke fulgt så mye med siste årene,men hvilken tid anbefaler folk her inne å kjøpe?tenker da prismessig og antall å velge i?

Pr.dags dato ligger det bare 2 stk på finn.no,til en for høy pris synes jeg.

 

Er det etter fellesferien det fylles på eller?

Redigert av Bavsport (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser det ligger 2stk. En til kr 1,7mill og den er jeg enig i er for dyr. Den til 1,59 mill derimot virker ikke å være så overpriset når man tar i betraktning utstyret den inneholder. Har du ringt han og tilbudt han en pris? Ellers så har jeg fulgt med på Finn ang. BMB 35 sport i vår/sommer, og det virker som at de går unna relativt fort! Tviler på at du får tak i noen til noe særlig under 1,5 mill, selv på senhøsten. Du bør også passe på at du kjøper en som ikke er importert fra utlandet! Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Bavsport.

 

Om du ikke ønsker båt i sommer så vil jeg tro det er best å gi bud på båt rett før høstopptaket begynner. Da vil eier se muligheten til sparte kostnader og arbeid med opptak og lagring. Paradokset er at da får du kostnaden med lagring og service. En 35 Sport representerer noen titusener med dette.

Å vente for lenge å rissikere at "båten" du har sett deg ut glipper er heller ikke noen grei følelse. Tror prisene på Finn.no er forhandlingsbare, så gi selger et bud du kan leve med. Å være båtkjøper med svært god tid er et godt kort i denne situasjonen. Kan godt hende du får napp etter ferien.

Jeg kjøpte i våres, og registrerer at prisene på Finn ivertfall ikke har gått ned. Heller opp, om vi skal la de prisene være representative.

 

Lykke til med båtkjøp.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Takker for svar.

 

Til Benna ; Hvorfor bør jeg unngå importert fra utlandet?Tenker du da f.eks på service o.l hvis noe går i stykker?

 

Til Per Harald ; Er du godt fornøyd med din?Noe jeg bør være obs på når jeg kjøper?

 

 

 

Ellers lurer jeg på hva som går for å være det beste motoralternativet for disse båtene?

Redigert av Bavsport (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er dette en skrivefeil ? Opptak og opplag koster vel kanskje 5000.- men flere titusener , hva er det som koster så voldsomt hver vinter ?

 

På Vestlandet hvor jeg bor koster nok vinterlagring rundt 18-20000 ,- for en slik båt.Vel å merke i oppvarmet hall.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at det ikke finnes rett eller galt tidspunkt. Du får følge med og ha pengene klare. Rett båt kan dukke opp når du minst aner og da er det bare å slå til. Undersøkelser har vist som tidligere nevnt at prisen på høsten reflekterer kostnadene/jobben ved opplag. August er faktisk den måneden som det omsettes flest båter og prisen er ikke så mye lavere enn om våren. Fordelen med å gjøre et kjøp på sensommeren er at du får testet båten i vannet og får slutten av sesongen til å lære deg båten og finne ut hva du evt. ønsker å endre innen neste sommer.

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder reklamasjon, så er Lunde båt (hovedimortør til Norge) kjent for å være meget enkle og positive å ha med å gjøre. Nå er det stort sett lite å reklamere på når det gjelder BMB-35. Jeg har kun hatt en liten reklamasjon som ble fixet med en gang fra Lunde båt. Har også fått et inntrykk av at de båtene som har gått i utlandet, har vært stort sett dårlig vedlikeholdt. Ofte så har de ikke det utstyret som vi nordmenn krever heller. Tenker på ankervinsj akter, skikkelig kartplotter, skikkelig baugpropell etc, etc., Det kan fort bli dyrt å etterinnstallere utstyr!

Link to post
Share on other sites

Enzo:

Ikke skrivefeil. Til vinteren ligger Bavariaen inne på Framnes i Sandefjord og opptak utsett og lagring kommer på ca 30,000.- Når den blir lagret innendørs så har de noen krav på seg ang. brannfare som medfører at eiere ikke får jobbe med båten inne. Jeg som vil ha sesong fra før påske til sent høst må da la disse gutta ta seg av stoffing og polering før båten blir satt ut i kulda.

Service på motorer drev og aggregat og vedlikehold av X antall batterier blir dette godt og vel 30,000.- til.

Da kan mange mene mye om lagring inne eller ute, men min båt er et år gammel og lagret utendørs i Oslo til alle kunstens regler, og dette forringet båten så mye at det er ikke å anbefale. Nå er jeg kansje kresen men når blandebatterier, kjøleskap som er forkrommet eller rustfritt blir full av "nupper" pga lagringen så er dette ikke et alternativ for meg. Motorer m.m blir også preget av utendørs lagring. (visuelt). Jeg mener at om man kjøper en båt til den prisen så må den taes vare på.

 

BMP:

For å hjelpe samboeren til en behagelig landstigning med tauer i uthavn så er det fint å kunne bruke truster for å "holde båten rolig" i feks. sidevind. Truster er også med på å sikre "naboens" verdier i en kjinkig situasjon. Anker og winsh bak er et must. Kan ikke forestille meg å bakke inn til land i uthavn. Det blir dyrt i lengden. Alternativet er å ligge på svai eller Gjestehavner. Ikke noe for meg.

 

Bavsport:

 

Når båten skulle kjøpes stod vel valget egentlig mellom 2xD4 260 eller 2x D6 330. Når valget falt på 2xD6 330 så er jeg mer og mer overbevist om at dette passer båten og meg perfekt. (kunne tenke meg litt til)

Vi er kjempefornøyd med båten og selvfølgelig leste vi og lyttet til mange før vi kjøpte så ut fra det så skulle vi absolutt ikke valgt Bavaria.

Båten er ikke laget for "Norske forhold" etter mitt syn, så det ble ettermontert avansert kraftforsyning iform av aggregat, styringsystemer, mye batterier og kraftig inverter. Dette samen med en eber vannvarmer på diesel så har vi varmt forbruksvann hele tiden.

37 sport er gedigen på bredde og gjør seg bemerket av de fleste som går forbi. Valget mitt hadde vært 37 sport om jeg var deg. Vi gjentar hver helg at vi er fornøyd med båten og koser oss med den stoooore plassen.

Er det noe som jeg vil advare mot så er det kostnadene med å få båten i den stand du vil ha den. Mer og mer blir Bavaria levert skrapet for nødvendig utstyr, så du må legge til det meste selv i tillegg. Om du kommer over en båt som er solgt som standard så er det en båt som fort kan koste noen hundretusen mer for diverse ettermonteringer.

Båtplassen har egen hekkbølgetråd. her er Bavariaen min sin hekkbølge.

 

http://www.youtube.com/user/Bavariaklubben...l/2/cuV-qFUxjdM

 

Vakkert.........

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

De fleste Bavaria 35 Sport ble solgt med 2xD4-225. Det finnes forøvrig noen med 2xD6-310. Med D4 topper båten på 34 knop, mens 40 knop blir oppgitt med D6. Er det noen som har en formening om de ulike motoriseringene? Vekt, støy, marsjfart, planingsterskel, finmanøvrering osv. Selv synes jeg alltid det er godt å ha høyt fartspotensiale selv om komfortfart ofte befinner seg rundt 25 knop. Jeg har enda tilgode å ønske meg mindre motorisering, men har ved flere tidligere anledninger ønsket meg mer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...