Jump to content

Norwegian Grand Prix 2009, Arendal 17-19 juli


Lagavulin

Recommended Posts

Neste helg er det Norwegian Grand Prix, VM i offshore, i Arendal.

Vi er noen gutter som lurer på om vi skal ta båtveien fra Østfold og dra nedover.

Har noen spørsmål i den forbindelse.

 

Hvordan er det å få plass i gjestehavna denne helga, regner med at man må være litt tidlig ute?

Hvordan er selve arrangementet, mye å se på, mye folk og liv osv?

Finnes det noe kart over løypetraseen?

 

Takknemlig for svar.

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Link to post
Share on other sites

Hei.! Ja det er masse båter og masse liv og røre i byen. For å få plass i gjestehavna bør du være ute i god tid. Løypa er fra Lille Torungen inn til sentrum ,ett stykke ned Tromøysund (havstad) og tilbake. Smalt og fartsfylt - veldig publikumsvennlig.

:cheers:

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Hei

Det er en fordel med båt, du kommer nærme der det skjer, og kan velgehvor du vil ligge å se racet. I tillegg får du jo en fin tur på kjøpet. Kan være litt vanskelig å komme seg inn til byen å se premieutdeling og slikt da. i og med at alle de andre båtene som har vært på vannet også skal inn for å se. nesten kaos, men gøy :flag:

Har du vært å sett racet tidligere??

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Nei, har ikke det, hørs bra ut å se det fra båten ja.

Planen var å ta en overnatting eller to i gjestehavna, men er det fullt, finner vi vel alltids en båt å legge oss utenpå. :smiley::cheers:

 

 

Red: Blir strekningen fra nedsiden av Tromøybrua og ned til gjestehavna sperret av under løpet, eller er løypa merket i tillegg til vaktbåter slik at man kjøre rundt hele løypa?

Redigert av Lagavulin (see edit history)

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Link to post
Share on other sites

Da har du virkelig noe å glede deg til, det er utrolig stemning den helga, og enorm fart i disse båtene. ta med radio som du kan plurre rett i ørene. kan være en fordel for å få med seg speakerlyden. Den sendes over nærradioen i Arendal. fm 104.

Og som du sier, det finnes altid plass til en til, dersom en er høflig og grei når en spør :flag:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Eneste mulighet for å passere arendal når løpet er i gang, er å gå på utsiden av torungen, husker en liten jolle som gjerne ville krysse ved merdøfjorden, og over til havsøysundet. De ble stoppet... og måtte ta turen ut for å komme forbi. blåste litt og gikk noe sjø, så de var ikke fornøyde. kom noen gloser som ikke egner seg på trykk. de var ikke fornøyd med at det er båtrace i arendal. De var nok litt i mindretall akkurat der. var sikkert hundrevis av båter som lå å kikket på løpet rett i nærheten :wink:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde flaks i et år og fant plass i gjestehavna rett etterpå racet, men du kan like gjerne basere deg på å ligge deg på en eller annen holme. Det er et sirkus av en annen verden. Folketallet i Arendal tredobles denne helga, og maaaaange skal se racet. Maaaaaange skal også ut å drikke en liten :cheers: på kvelden. Det betyr at det lønner seg å være tidlig ute, både når man skal se racet og når man skal ha seg en lille en. Selv om jeg ikke er motorbåtmann på min hals, synes jeg dette er knall gøy. Akkurat i år ser det dessverre ut til at jeg ikke er hjemme, jeg og skute masteløs skal på tur...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Det blir sperret ved Trømøybrua under løpet ingen gjennomkjøring mulig da :seeya:

De stenger av der ja, også slipper de alle båtene på en gang, helt kaos og det blir enorme bølger av det :smiley: kjørte der med en 14 fots speedbåt der et år og hold på og velte flere ganger :crazy:

Med båtførerbevis

Mitt båtprosjekt TOIVO

Link to post
Share on other sites

Vi har hytte på Merdø, og et godt sted å se racet på er fra fyrlykta på sørligste odden. Ta med en liten reiseradio og hør kommentarer og overføring av status osv. på lokalradioen. Ellers er det "kaos" inn/ut fra Arendal, sånn at vi har funnet ut at vi bør ha unnagjort handling av mat på torsdag, senest fredag morgen. Etter det kan Galtesund bli stengt og muligheten for bryggeplass i Arendal umulig. Også fergene ut til Merdø stopper opp. Men det skal gå ferge utover, se rutetider på www.merdofergen.no og http://www.skilsoferga.no/index.php?option...3&Itemid=64

Link to post
Share on other sites

Ja, skal man ha plass i gjestehavna bør dere nok snart kaste loss:P hehe, det er som regel helt gnudd her nede den helga, syns ikke det var like ille før, for da gikk jo løypa rundt tromøya, og da var det mye større plass og se racet fra:) Etter min mening var båtracet gøyere da åsså, men det er nå så. men skal du ha plass i gjestehavna bør dere nok være kjappe og heller ta noen dager ekstra her nede for og være sikkre...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...