NovaMalin Startet 8.Juli.2009 Del på Facebook Startet 8.Juli.2009 Jeg kom i skade for å brekke løs en del fra motorkassa da jeg utførte service på motoren. Limte den på i full fart med epoxy. Det viser seg selvsagt at jeg har limt den på feil, slik at motorkassa nå ikke er tett, med den støyen det medfører + at det ikke ser pent ut. Hvordan får jeg løs delen igjen for å lime den på nytt? Er det bare hammer og huggjern som gjelder? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
alidal Svart 8.Juli.2009 Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 Eller varme. Husker ikke hvor mange grader som skal til før epoxyen smelter, men forsøk med en varmepistol. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 8.Juli.2009 Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 mener det er 60 grader som skal til Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
OT-flyktning Svart 8.Juli.2009 Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 Det visste jeg ikke. Fortell etterpå hvordan det gikk. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 8.Juli.2009 Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 Hvor høy temperatur som skal til avhenger av epoxytype................. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 8.Juli.2009 Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 Det finnes jo mange typer epoxy, men felles for de fleste er at de herder til enda større styrke ved tilførsel av varme. Tror nok du må opp i vesentlig høyere temperatur for å "smelte" epoxy. Spørs om ikke treverket skades før epoxyen. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 8.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 Blir nok til at jeg forsøker å løsne det med stump vold! Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Mulligan Svart 8.Juli.2009 Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 Epoksy er en herdeplast eller termoset. Når bindingene er gjort kan de ikke løsnes, uansett om du tilfører aldri så mye varme. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 8.Juli.2009 Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 (redigert) Nei, men varme gjør den mykere slik at det kan være enklere å få den løs (mens den fortsatt er varm). Redigert 8.Juli.2009 av ok67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 10.Juli.2009 Del på Facebook Svart 10.Juli.2009 du må nok til med spætt og meisel Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 10.Juli.2009 Del på Facebook Svart 10.Juli.2009 En vanlig måte å løsne skruer som er limt med epoksy lim er faktisk å varme de med en loddebolt. Dette kan du lese blant annet på west system sine sider så å si at varme ikke hjelper stemmer ikke. UV stråling ødeleger og lim forbindelsen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.