Jump to content

Ladeluftkjøler til Ford Sabb 2728 - hvor kan jeg finne en slik?


scandman

Recommended Posts

Ferien står for døren og familien er klar, men det er desverre ikke båte :nonod:

 

Ladeluftkjøleren til min Ford SABB 2728 har sprukket, og må byttes, men verkstedet hvor jeg har båten liggende klarer ikke å oppspore en slik del. Han har prøvd både hos Sabb Motor, og Bowman (som lagde disse delene i sin tid). Den kjøleren som trengs er av den typen som skal stå på babord side under eksosmanifolden (det skulle visstnok være to typer - en styrbord side monter, og den jeg har). Verkstedet sier at de muligens kan bruke innmaten i kjøleren, men huset må byttes (eller sveises, men det tror jeg ikke er så lett).

 

Så - hvis det er noen som vet om hvor en pent brukt slik en kan finnes setter jeg veldig stor pris på det.

 

ladeluftkjoeler_skade.jpg

 

ladeluftkjoeler_under.jpg

 

Mvh

Scandman

Link to post
Share on other sites

Epost med bilder etc. er sendt Lancing Marine i UK.....

 

Hjemmesiden de har: http://www.lancingmarine.com/index.html

 

Hei Gudrun,

 

Takker for kjapt svar - Kan se fra pricebook at de har en del som ihvertfall heter "aircharge cooler for Ford 2720 series (Bowman)" som kanskje kan være riktig.

 

Hvilke erfaringer har du med dem? HAr du kjøpt derfra før?

Link to post
Share on other sites

Har hatt kontakt med de i mange år og har formidlet webadressen til noen som har stått fast på deler og motorer. De svarer alltids på epost og telefon. De har fått oversendt noen linker av meg når folket her står fast her på engelske motorer og de har sågar svart på det og.

 

Her er forresten svaret jeg fikk til deg, sent til meg i går 23:35. Som du ser er dette mest sannsynlig nytt.....

 

Hi,

 

I might be able to find one, and will have a look in the morning.

 

Likely price is in the region of 900.00 pounds or so.

 

 

Regards,

 

Mike Bellamy

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Status så langt:

 

Figaro: Prøv å ringe Haugen Maskin på Langhus utenfor Oslo. Tlf.64869473 De har lang erfaring med disse motorene, og har kanskje noe brukt liggende

 

Prøvde å ringer Haugen. Han videresendte meg til Vilberg i Oslo som er importør av Bowman produkter. Sendte bildene til Vilberg, og han fortalte meg at dette ikke var en Bowman del - så der har jeg nok fått og gitt feile opplysninger

 

Gudrun: Bare en oppfølger her... ser ut for at de har funnet en i england nå pluss den korrekte prisen....

 

Vet du hvilken del de har funnet :smiley: dvs, fant de en del som ligner på bildet, eller fant de en del som passer beskrivelse (bowman/ford). Kunne du evnt. satt meg i direkte kontakt (email, tlf, el. med dem)

 

 

Takker så langt for mye god "input", men jeg er fremdeles ikke i mål :crazy:

Link to post
Share on other sites

Kan ikke sprekken i kjøleren midlertidig repareres med noe kjemisk metall eller stålplast? Det sies at man kan reparere det meste med dette hvis man gjør det på riktig måte. Og innmaten er jo intakt sier du. Så kan du komme på ferie i sommer, og bytte hele greia til høsten------bare et forslag :cheers:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Takk til alle som kom med hjelp - jeg endte opp med å bestille delen fra Rogaland Lystbåtservice. Var nok ikke det rimeligste alternativet, men han hadde delen på lager, så da kunne jeg få den med en gang. Ferien er reddet!! (om ikke noen annet på motoren går til h***ete nå da....)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...