Jump to content

12 HK bensindreven F.M motor i 23 fots snekke, hvordan er forbruk?


Josteinb

Recommended Posts

Takk da føler jeg meg sykt beæret for har stilt gasser og tenning selv. Enkelt regnestykke. Pleier og tømme tanken pga dritt og fyllte da 5l og kjørte 2timer. Tørte ikke kjøre mer. Men bare fordi du har vert borti riv ruskende gale og slitne motorer kan ikke du sette det som standar. Er tredje 12hk fm jeg er borti som bruker 2.5l

Link to post
Share on other sites

Og er da Jævlig merkelig at disse motorene kom med orginaltank på 30liter og bare skal kunne kjøre ca 3.5timer på denne. Bruk hue!! Lager aldri noe så dumt fra fabrikk. Og ja disse motorene er beregnet på og gå 90% av tiden på full gass viss om atter dersom atter noen hadde tenkt å komme med at 30l tanker fordi de skulle ligge og tøffe. Tror ikke meg så les det selv fra produsent!

Redigert av FM 8-12 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde 23 fots tresnekke med FM S22, ikke helt likt men trur det går an og sammenligne, jeg hadde et forbruk rundt 2,5 L i timen på denne.

20+ år var denne motoren når jeg solgte båten gikk som en klokke, dårlig virkningsgrad ?

Ka sku vi gjort uten have , sku vi ha bært båtan.

Link to post
Share on other sites

Norske motorer :flag: har ein verknadsgrad på 112++% :eek: så 2,5L/t kan vel gå. Men SABB 12hk bruker også 2,5L/t og det veit vel dei fleste. Men det er fullt muligt att FM 12hk motor bruker det samme. Alle er bra/supre motorer. Ta godt vare på dei. :smiley:

Norsk motorhistorie --> Still going strong :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ja disse motorene må virkelig tas godt vare på et forbruk på 166 g/t/hk på en bensinmotor er ikke til og kimse av. En burde kansje tipse Honda eller noen av de andre store motorprodusentene om denne fantastiske konstruksjonen som bruker så fantastisk lite drivstoff.

 

Godt sagt!

Dei fleste moderne motorprodusentane har noko og lære! :smiley:

Norsk motorhistorie --> Still going strong :smiley:

Link to post
Share on other sites

Om du greier og få ut 12 hk på en gammel sideventilert motor med og tilføre 2,5 l/t har du sat ny verdensrekord. Gratulerer du bør umidelbart ta kontakt ned Ginis.

 

Har du ringt guiniess for meg?? lei og høre påstander fra folk som deg...kjøp en overhalt en og ikke ræl den til selv så se på forbruket!!!!

Link to post
Share on other sites

7 liter! tullball

 

min onkel har en marna med tilsvarende hestekrefter, han bruker rett i underkant av 3 liter i timen.

 

selv har jeg en vp md6b 10 hk diesel, den bruker bare 1,5 liter på snill middels fart i timen

 

etit: la merke til at du skrev 7 liter på bånn gass, det har han ikke prøvd, men på ca 3/5 fart drar den rett i underkant av 3 liter i timen og da er ikke motoren veldig langt unna max anbefalte turtall uansett

Redigert av kintii (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...