Jump to content

Tømmeanlegg for septikk - Kragerø/ Risør området


Alfa Romeo

Recommended Posts

Så vidt jeg kan finne ut på div havneguider er det ingen tømmeanlegg for septik mellom Arendal og Helgeroa. Kan det stemme? Kristiansand, Lillesand, Grimstad og Arendal har, det samme gjelder Helgeroa, Nevlunghavn og Stavern.

(pga ødelagt kuleventil må all tømming foregå via dekkskoblingen i sommer).

 

Etter det jeg hører er det godt utbygd med tømmeanlegg i Sverige, men hvordan er det i Danmark?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg har sett anleggene i noen del av distriktet, men så vidt jeg vet er de ikke opperative!. Mangler betjening/service som følge av lite bruk.

Det er vel stadig mange båter som ikke kan tømmes med pumpe.

Min ventil hadde "låst seg" i åpen posisjon i vinter, og jeg glemte å sjekke den før jeg lå på vannet. Jeg så noe mørkt på dette, og planla å sette i propp på utsiden mens jeg byttet ventil inne. Nå greide jeg imidlertid å løsne ventilen (byttet til et kraftigere håndtak). så jeg slapp å bytte ventil.

Men det burde ikke være umulig å proppe skroggjennomføringen for så å bytte ventil! :smiley:

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...