Jump to content

Cerwin Vega! lanserer høyttalerserie for båtbruk - Marine-series


Chrislia

Recommended Posts

Jeg sitter på jobben akkurat nå, taster jeg inn google.com havner jeg rett på google.no så jeg antar ISP holder til i Norge. Filmen viser kun noen amatører som hiver subben i bassenget og den spiller fortsatt når de tar den opp, kvalitetstempel er ikke første ordet jeg kommer på.

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eg skjønar ikkje problemet med innlegget til Østkyst Hustler. Det er berre ein kommentar til tråden, som jo er lov...

 

Vil det forresten hjelpa å bygga kasse rundt sub elementene mine, sjølv om eg ikkje får den heilt tett? Har no monert ein 12" i kvar benk, som jo vert ein alt for stor kasse i utgangspunktet...

Link to post
Share on other sites

Joda, den tålte bassenget men hva så?

Jeg ser for meg en mindre pen høyttaler hadde de slengt den i sjøen, men hvorfor skulle de det?

Minner meg om hifi klubben som koblet subbene til 220v, sikkert tøft for noen men hva pokker er vitsen?

Tv2 testet en gang cd spillere for hjemmet, en av testene gikk på hvor mye en kunne riste på spilleren før den hoppet av sporet. Det må jo bety kvalitet mente tv2...

 

CW er nok bankers det, det samme er mange andre :wink:

 

 

Hehe, det betyr ikke en dritt, ingen verdens ting.

Bare morsomt at at noen faktisk slenger en "marine" høyttaler i et basseng for å

"teste" den. Det er jo konge av lavpanne.

 

Helt enig med du når det gjelder risting av CD spiller.

 

Når det gjelder 220v testing av Stroker så var det en vitts, kassen måtte bygges

helt spesiellt (lukket system) for at ikke opphengene skulle ristes istykker.

Eneste det beviste var at spolen tålte 220v, brennt spole på CV har vel ingen sett,

iallefall ikke på nye serier.

 

Det fine var at HiFi klubben definerte ødelagt oppheng som garantisak og brennt spole

var uvettigbruk. Tror jeg leverte 2 eller 3 CV Vega 124 inn og fikk nye da jeg på den

tiden hadde en altfor liten forsterker..

 

Anyways. Jakten på CV Marine fortsetter.

Link to post
Share on other sites

Chrislia: Du er ikke den første som synes jeg er en arrogant dritt. Og jeg tror ikke du blir den siste.

 

 

Helt sikkert ikke. Pussig nok ender ofte med å like folk som ved første øyekast fremstår som

arrogante.

 

Forresten så blir endel av CV (de fysisk største seriene) bygget og satt sammen i Danmark

for det skadinaviske markedet. Blant annet CV VS12 som jeg ser blir nevnt her. De var også

mine første CV'er. Nå er det B&W i stua og CV i bilen (der jeg får lov) og snart også i båten.

Redigert av Chrislia (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:tongue: Cervin Vega er harry! Jeg må si at jeg aldri har vært noen fan av Cervin på hjemmestereofronten. Ei heller i bilstereo, der er nok Focal min favoritt som lever kvalitetslyd med skikkelig trøkk hvis de får nok strøm. CV har ikke levert kvalitetslyd som er god nok for meg enda, men det er jo mulig at den nye maritime serien er OK da.

Hjemme i stua er det B&W 703 som lager lyd med fet beist av forsterker fra den norske fabrikanten Hegel på 300W. Vekten er på 45 kilo så det borger for kvalitetswatt!

Er jeg arrogant også nå? Mulig noen synes det, men de som kjenner meg godt vil nok ikke påstå det.

-Min båt er så liten og havet så stort.

Link to post
Share on other sites

:Hjemme i stua er det B&W 703 som lager lyd med fet beist av forsterker fra den norske fabrikanten Hegel på 300W. Vekten er på 45 kilo så det borger for kvalitetswatt!

 

 

Nå er jo CW aldri kjent for å lage fin kvalitets lyd heller da...

 

 

Hei,

 

Kvaliteten på lyd kan man sikkert diskutere i det uendelige, men det som gjør CW så syverent i bil og båt er det faktum at de er vel noe av det mest lettdrevne som finnes. Da slipper man tunge store effektkrevende forserkere, som spiser opp batteribanken på noen få minutter.

 

Nei her skal det spilles hele natta og da er det kvantitetswatt som gjelder

Redigert av JRK (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Helt sikkert ikke. Pussig nok ender ofte med å like folk som ved første øyekast fremstår som

arrogante.

 

Det der er faktisk riktig tror jeg også.

 

Erta på meg ei berte på jobben for en stund siden. Hele tiden var jeg "arrogant" og sånn. Men som jeg sa til henne : Jeg trenger ikke gjøre meg til for deg, jeg er ikke ute etter å oppnå noe, så jeg kan si og gjøre det som passer meg. Du passer din jobb, og jeg min (hun er leid inn som konsulent fra et eksternt firma) Liker du meg ikke så er det ikke noe som tar nattesøvnen min. Sa jeg.

 

Hu var rimelig sur på meg, lenge.

 

I dag er vi samboere. Skjønne det den som vil(kjent hverandre i 2 år, og bodd sammen i 6mnd)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Fantastisk! :cheers:

 

 

 

Anyways, noe av det jeg liker med CV er alle de delte meningene.

Og stort sett å misliker eller elsker folk Cerwin Vega, sjelden jeg snakker

men noen som har et nøytralt forhold til merket.

 

 

Men støtter meg på han som sa at CV ikke er kjent fort kvalitetslyd.

CV er kjent for å gi masse lyd for en billig penge uten å måtte ha et kraftverk

for å drive dem, likevel er det masse å hente på å benytte seg av nettopp et

kraftverk.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte meg et sett med Proson Stratego 215. Det er 2 digre kasser på 46kg stk med 2x15" i kevlar (visstnok) de er ikke oppgitt til mer enn 450 pr kasse, men med en Harman Kardon forsterker spiller det så ting ramler ned fra hyllene i stua, ting i kjøkkenskapet velter og bytter plass, og husverten ringer (vi har en avtale på akkurat det) og sier at nå kan jeg sikkert dempe bassen litt. (har 2x1200w bassere ved siden av)

 

Disse skulle være en billig utfordrer til CV 215 etter hva jeg har skjønt. Sikkert ikke like bra, men til 5000 for paret gir de masse guffe.

 

Og som enhver HI-FI klubb tilhenger sikkert vil rynke på nesa av. Men jeg synes de låter fint jeg :yesnod:

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...