Jump to content

b20 med trykk i eksos, blåste ut eksosmanifold pakning!


Alicraft 19 med b20

Recommended Posts

p1848_250609.jpgHei!

Ifjor kokte b20`en som står i min Alicraft. Det viste seg at det var hull i en kanal i eksosmanifolden.

Så i vår fikk jeg kjøpt en brukt eksosmanifold til en bruker av dette forumet. Den var litt annerledes enn den jeg hadde fra før. Den gamle

hadde kobberrør som gjikk på toppen av den(og ned 4 plasser før den gjikk ut i eksos). Den nye har et rør inn i den ene enden og et ut i andre enden.

Når jeg startet motoren og stoppet den, hørte jeg godt at det var trykk som kom ut fra motoren(hørtes ut som den kom ifra under eksosmanifold)

Det hele fungerte fint under kjøring rundt 3500-4000o/min. men med full gass og 4500o/min. blåste eksosmanifolds-pakning ut.

Noen som har peiling på hvorfor trykk i eksos?

Nevner også mine 2 andre problem i tilfelle sammenheng.

 

1: Kjøling fungerer fint åver 1000o/min. men under blir den for varm.(har byttet alt av slanger+ sjøvannsfilter og impeller). Båten kjøres i ferskvann.

 

2: Ved kjøring på full gass i ca. 1 min. begynner motor å dabbe av helt til den nesten stopper, selv om jeg holder full gass.

 

Jeg har dårlig kunnskap om motor men håper noen kan hjelpe meg. Starter ferie i morgen uten båt!!!!

Redigert av Alicraft 19 med b20 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

tja dette blir ren gjetting men kan noe i eksos være tett, var borte i en bil som hadde lignende symtomer der var potta tett, sitter jo ikke potter på båt men du må jo ha av manifoil så da kan du jo prøve blåse gjennom både manifoil og resten av eksos utblåset, eller så kan det kanskje hende att paknings flater ikke er plane og att symptomer kommer av noe annet?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...