Jump to content

Seilbåt til Fredrikstad ok?


Rastløs

Recommended Posts

:smiley:

 

- alltid skptisk når det står at det en elv vettu... Jeg har jo Bavaria, og da er do jo alment kjent at man må passe på kjølen :crazy:

 

 

Og hvis jeg ikke grunnstøter opp elva ( og den nye foldepropellen ikke detter av) så fortsetter vi ned mot Koster og Tanum ja.

Redigert av Rastløs (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:smiley:

 

- alltid skptisk når det står at det en elv vettu... Jeg har jo Bavaria, og da er do jo alment kjent at man må passe på kjølen :crazy:

 

 

Og hvis jeg ikke grunnstøter opp elva ( og den nye foldepropellen ikke detter av) så fortsetter vi ned mot Koster og Tanum ja.

 

Og når du skal på slipp så har du jo en ypperlig anledning til å sjekke at kjølen faktisk er der. Bavaria fungerer som kjent helt fint også uten kjøl :crazy:

Link to post
Share on other sites

Skal ikke være noe problem å gå der. Bare kjør på rett side av staker. Er du nervøs så bør du kankje holde til N/V for Huthholmen. Ved Gressvikbrygga holder du rett frem langs Gressviksiden og ikke gå mot styrbord ved leien inn til byen. Akkurat rett ut for Gressvikbrygga (på Gressvik), i begynnelsen av leden inn til byen var det ofte noen som gikk på før.

Var vel før kartplotteren ble standard hos alle. Da gikk en del på feil side av stake og rett på grunn. Grunna kalles Skæddarenga på lokaldialekt :lol:

Losbåten sto på der en gang for mang år siden. Det viste seg være VP mekanikere på prøvetur med båten. Hadd vel allers vært litt pinlig. :rolleyes:

 

Når du nærmer deg Ragnar Ringstad så bør du nok ikke få alt for nær land på noen av sidene. Hvor dypt det er ved bryggene til Ringstad vet jeg ikke, men han har nok muddra en del i dette området.

 

Du får prøve å ikke ta med deg gangbrua, men stoppe før den da. Ringstad ligger på stb side like før den.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...