Jump to content

Tips til rens av børster på ilas captain c ankervinsj


litt peiling

Recommended Posts

Har ikke påbegynt demontering ennå. Men har snakket med ilas, de var hjelpsomme. Men ble litt for mye info på engang.

Kabulæret må bort, også snakket han om et plastlokk, 4 umbrako-skruer, en mutter osv :crazy::confused:

Skulle ikke skifte de, men regjøre de og smøre de opp. Han garanterte at det ar det som skulle til.

Håper du kan gi meg litt mer detaljert "skipper worse"?

Men takker for svar.... er tydeligvis bare du og jeg som har ilas vinsj og må gjøre denne jobben :rolleyes:

Hva kostet en ny motor ?

Redigert av litt peiling (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skulle ikke skifte de, men regjøre de og smøre de opp.
OBS OBS: Kullbørstene skal IKKE smøres, de skal være knusktørre. Annen leamikk rundtom børstene kan gjerne smøres noe. Har vært bori et par tilfeller der børstene har est opp litegrann slik at de ikke glir fritt i holderene og da er det bare å ta litt sandpapir eller aller helst en flatfil og glatte over alle 4 sidene litt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

lp, det er ganske enkelt. Tror du finner en sprengskisse hos Ilas på nett men det er "rett frem" hele greia. Du kan like godt demontere og smøre opp absolutt alt. Men vær forsiktig med bolter som står i alu-rammen, regn med tæring og ta det forsiktig. Det vanskeligste er å få motoren løs fra giret; tålamod og en hel boks WD 40 er det som skal til sammen med lett manipulasjon/banking/trekking og banning og sverging.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...