litt peiling Startet 10.Juli.2009 Del på Facebook Startet 10.Juli.2009 Min ankervinsj trenger en rens av børstene i motor. Noen som har gjort dette før? Og som kan gi meg info om hvordan dette gjøres. Er en Ilas captain C ankervinsj, med liggende motor. Montert på badeplattform. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 10.Juli.2009 Del på Facebook Svart 10.Juli.2009 Hvor langt har du demontert? Har du først fått ut motoren skal det vel være "piece of cake" å skifte børster. Jeg skiftet nettopp motor i min, det er sikkert en enklere jobb.. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
litt peiling Svart 11.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2009 (redigert) Har ikke påbegynt demontering ennå. Men har snakket med ilas, de var hjelpsomme. Men ble litt for mye info på engang. Kabulæret må bort, også snakket han om et plastlokk, 4 umbrako-skruer, en mutter osv Skulle ikke skifte de, men regjøre de og smøre de opp. Han garanterte at det ar det som skulle til. Håper du kan gi meg litt mer detaljert "skipper worse"? Men takker for svar.... er tydeligvis bare du og jeg som har ilas vinsj og må gjøre denne jobben Hva kostet en ny motor ? Redigert 11.Juli.2009 av litt peiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 11.Juli.2009 Del på Facebook Svart 11.Juli.2009 Skulle ikke skifte de, men regjøre de og smøre de opp. OBS OBS: Kullbørstene skal IKKE smøres, de skal være knusktørre. Annen leamikk rundtom børstene kan gjerne smøres noe. Har vært bori et par tilfeller der børstene har est opp litegrann slik at de ikke glir fritt i holderene og da er det bare å ta litt sandpapir eller aller helst en flatfil og glatte over alle 4 sidene litt. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Skipper Worse Svart 11.Juli.2009 Del på Facebook Svart 11.Juli.2009 lp, det er ganske enkelt. Tror du finner en sprengskisse hos Ilas på nett men det er "rett frem" hele greia. Du kan like godt demontere og smøre opp absolutt alt. Men vær forsiktig med bolter som står i alu-rammen, regn med tæring og ta det forsiktig. Det vanskeligste er å få motoren løs fra giret; tålamod og en hel boks WD 40 er det som skal til sammen med lett manipulasjon/banking/trekking og banning og sverging. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.