Jump to content

Lykken er stooor!


Majali

Recommended Posts

Endelig har jeg fått revet ned båthuset som jeg har tilbrakt det meste av fritiden min i....

 

Nå var det usigelig godt å få se litt dagslys på henne igjen. Det gjenstår litt elektrisk, noe motordeler som mangler, litt "ting og tang" så er det planlagt sjøsetting til Søndag.  :wink:

 

Det ble en litt lenger liste på hva som må taes neste år, men jeg vil ikke gå på kompromiss med nøyaktigheten, så vi bruker  koser oss i sommer og begynner pån igjen til høsten.

 

Bilde

Bilde

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Fy fan så lekkert

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Bilde

Hei majali!  :smiley:

Har fulgt med litt på din hjemmeside, og når man nå ser resultatet - sammenlignet med utgangspunktet - så er det bare å ta av seg hatten! Du er helt kompromissløs når det gjelder kvalitet, og det synes! Fortsett i samme retning, majali - det er "bærre lækkert"! Gratulere! Enda en trebåt som er reddet for ettertiden.  :confused:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

hei og takk for mange rosende ord :smiley:

 

Nå begynner det å flaske seg til litt. Holder på og montere ferdig motor og elektrisk.

Måtte bare prøve å starte den, og den tente på første slaget, men døde etter 2 min. etter litt nervøs feilsøking fant jeg ut at coilen var varm?!? så den er nok takk kvelden. Men det er deilig å høre det starter etter at den har vært i sine enkelte komponenter i vinter.

 

 

Ellers så er det vanning med spreder under båten både natt og dag... skal jo ut til søndag :flag:

 

kommer tilbake med bilder fra sjøsetting.

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Dette minner meg om mine først steg, besten dro meg med i båten fra jeg var 6 mnd. Alltid trebåt, lekkasje, strying, lensing osv. Men du verden så gøy det var når dyret startet og vi tok turen rundt i Osterfjorden. Besten var besatt av trebåter og var eier av diverse typer. Siste var en "Furuholmen" på oppunder 40 fot. Han bytte ut en singel maskin med dobbelinstallasjon. Lekasjene ble ikke bedre etter dette. Vi var ute og lenset minst en gang i døgnet. Salongen eller midtkabinen var blitt omgjort til motorrom. To SVÆRE diesler med manuell gløding tok all plass. Men lell, dette var gøy. Selv om jeg datt overbord en del ganger og holdt på å drukne (besten reddet meg hver gang :smiley:) Har dett alltid blitt forbundet med gode minnner.

 

Men til saken: EN SKIKKELIG FLOTT BÅT DU HAR TRYLLET FREM... GRATULERER :flag:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen og takk nok en gang for rosende ord.

 

Dekket er Sibirsk Lerk og lagt i epoxy på to lag finerplater. Hele båten er behandlet med Ravilakk fra jotun. dette gir en fin rodlig tone og en meget blank overflate.

 

Det står forøvrig mer utfullende på hjemmesiden min.( kommer oppdatering i morgen tenker jeg.)

 

Måte utsette sjøsetting en dag pga. feil manifoildpakning og en dynamo som tok fyr.... :smiley:

 

 

Men nå er jeg i rute igjen og gleder meg til i morgen :smiley:

 

 

Mvh

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

endelig! det var deilig å få vann under henne igjen (jeg synes jeg hørte hun hvisket "takk"...)

 

Sjøsetting fant sted kl 1500 og jeg har akkurat kommet hjem fra lensevakt. som jeg fryktet tok hun inn mer vann enn jeg hadde håpet på. Men det er vel ikke annet å forvente etter 2 mnd for lenge på land. så i morgen blir det en forsiktir tur ut til båtplassen...

 

skal si jeg gleder meg til litt godvær nå  :lol:

 

 

 

Bilde

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...