Majali Startet 17.Juni.2004 Del på Facebook Startet 17.Juni.2004 Endelig har jeg fått revet ned båthuset som jeg har tilbrakt det meste av fritiden min i.... Nå var det usigelig godt å få se litt dagslys på henne igjen. Det gjenstår litt elektrisk, noe motordeler som mangler, litt "ting og tang" så er det planlagt sjøsetting til Søndag. Det ble en litt lenger liste på hva som må taes neste år, men jeg vil ikke gå på kompromiss med nøyaktigheten, så vi bruker koser oss i sommer og begynner pån igjen til høsten. Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
bliss X Svart 17.Juni.2004 Del på Facebook Svart 17.Juni.2004 Lækkert!!! Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 17.Juni.2004 Del på Facebook Svart 17.Juni.2004 Nyyyydelig båt! Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 17.Juni.2004 Del på Facebook Svart 17.Juni.2004 Her må eg bare si.. Pent..Meget pent Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
HaJ Svart 17.Juni.2004 Del på Facebook Svart 17.Juni.2004 Du kan være stolt av det arbeidet! Virkelig lekkert! Det blir nok en god sommer med denne Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
heira Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Nydelig båt. Tre er bare lækkert. Mvh Heira :wink: Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
TommyJ00 Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Dette ble meget bra. Her blir det nok mange for å feire et velykket resultat. Gratulerer mvh GipsyGirl Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Utrolig fint! Håper vårt dekk blir like fint som det du har, til neste år. mvh Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Typisk stasbåt. Får håpe den flyter godt. Sitér dette innlegget Link to post
b-e-p Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Ja her har det blitt brukt maange timer ja. Flott båt da. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Skjønner at lykken er stor med denne damen. Tror du får mange beundrende blikk når du "tøffer" avgårde... Tenker det blir godt å få henne på sjøen nå... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Poseidon Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Gratulerer! Dette var lekkert, og mange båtglade menn vil nok snu seg misunnelig etter denne velstelte damen! Lykke til med sommergledene! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Jon-Kåre Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Fy fan så lekkert Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Walter_S Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Hei majali! Har fulgt med litt på din hjemmeside, og når man nå ser resultatet - sammenlignet med utgangspunktet - så er det bare å ta av seg hatten! Du er helt kompromissløs når det gjelder kvalitet, og det synes! Fortsett i samme retning, majali - det er "bærre lækkert"! Gratulere! Enda en trebåt som er reddet for ettertiden. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Majali Svart 18.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 hei og takk for mange rosende ord Nå begynner det å flaske seg til litt. Holder på og montere ferdig motor og elektrisk. Måtte bare prøve å starte den, og den tente på første slaget, men døde etter 2 min. etter litt nervøs feilsøking fant jeg ut at coilen var varm?!? så den er nok takk kvelden. Men det er deilig å høre det starter etter at den har vært i sine enkelte komponenter i vinter. Ellers så er det vanning med spreder under båten både natt og dag... skal jo ut til søndag kommer tilbake med bilder fra sjøsetting. Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
880 Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Dette minner meg om mine først steg, besten dro meg med i båten fra jeg var 6 mnd. Alltid trebåt, lekkasje, strying, lensing osv. Men du verden så gøy det var når dyret startet og vi tok turen rundt i Osterfjorden. Besten var besatt av trebåter og var eier av diverse typer. Siste var en "Furuholmen" på oppunder 40 fot. Han bytte ut en singel maskin med dobbelinstallasjon. Lekasjene ble ikke bedre etter dette. Vi var ute og lenset minst en gang i døgnet. Salongen eller midtkabinen var blitt omgjort til motorrom. To SVÆRE diesler med manuell gløding tok all plass. Men lell, dette var gøy. Selv om jeg datt overbord en del ganger og holdt på å drukne (besten reddet meg hver gang ) Har dett alltid blitt forbundet med gode minnner. Men til saken: EN SKIKKELIG FLOTT BÅT DU HAR TRYLLET FREM... GRATULERER Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Jorg-1 Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Hei Erik. Hadde vært stolt her jeg hvis det bare var noe av det du kjøpte av meg som satt på denne båten. Kjempelekker. Lykke til og god sommer. Jørgen Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
rogeri Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Smykkeskrin! Sitér dette innlegget Link to post
barx Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 fine båten! ### barx Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Dæven døtte så pent Har du epoxybelagt dekket eller hva slags type lakk har du brukt? Og hvilke materialer er det brukt? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Majali Svart 20.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Hei igjen og takk nok en gang for rosende ord. Dekket er Sibirsk Lerk og lagt i epoxy på to lag finerplater. Hele båten er behandlet med Ravilakk fra jotun. dette gir en fin rodlig tone og en meget blank overflate. Det står forøvrig mer utfullende på hjemmesiden min.( kommer oppdatering i morgen tenker jeg.) Måte utsette sjøsetting en dag pga. feil manifoildpakning og en dynamo som tok fyr.... Men nå er jeg i rute igjen og gleder meg til i morgen Mvh Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Faxen Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Helt utrolig bra båt. Lykke til med en smykkesten. :smiley: :seeya: Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
kongpetrus Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Nyyyyyyyyyyyyyyyyyydeliiiiiiiiiiig. Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 21.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2004 endelig! det var deilig å få vann under henne igjen (jeg synes jeg hørte hun hvisket "takk"...) Sjøsetting fant sted kl 1500 og jeg har akkurat kommet hjem fra lensevakt. som jeg fryktet tok hun inn mer vann enn jeg hadde håpet på. Men det er vel ikke annet å forvente etter 2 mnd for lenge på land. så i morgen blir det en forsiktir tur ut til båtplassen... skal si jeg gleder meg til litt godvær nå Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.