Jump to content

16 fot, 55 Hk gir 32 knop, hva med 140 Hk?


Whitesharklover

Recommended Posts

SKal du absolutt ta livet av deg, så er det enklere og billigere måter å gjøre det på enn å sette jetmotor på skuten....men post en innlegg her først, vi er her for deg :smiley:

 

Man skal ikke flåse med sånne ting, men fakta er at 30% sv møteulykkene på veiene er selmord, og at båtfolket skulle kunne fri seg helt fra den statistikken er naivt, etter min mening.

:confused: :confused: :confused:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

De fleste som etterspør chiptuning (bil) i våre dager, er folk som bruker de siste pengene de har på å ta livet av seg i en fin bil

 

hva er det du sier? er du ikkje rett :crazy: De fleste som etterspør chiptuning i dag er familefedre som ønske litt meir futt i familiebilen som plaster på såret mht å måtte kjøre rundt i en sådan bil.

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja dette var det verste pisset jeg har lest.

 

Man klarer da fint å kjøre seg ihjel uten å "trimme" bilen med noen usle hester (mye på en del dieselbiler)

 

Treffer man fjellet i 150 er man mos uansett. Og de fleste biler i dag har vel turtallsperre, så toppfarten vil vel ikke øke noe spesielt ? (eller de feige jævlene som kjører på lastebiler)

 

Nei, var tøffere hu som hoppa fra ei bro i Nittedal og ned på riksveien. Bare synd på han i lastebilen som splætta hu utover så kroppsdelene lå litt overalt !!!!!!!

 

Verre for de i sportsbutikkene. For en del år siden ble det solgt hagler fritt. Og noen kjøpte hagle, og en patron!!

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Ifølge denne er en 490 VS/HT anbefalt med 40-80 hk

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Lurer også på hva slags båt det er... Og tviler forresten på at en Skibsplast 490 gjør noe særlig mer enn 30 knop m/ 55hk.

 

Ellers, formelen til OK67 gir en pekepinn på hva slags fart man kan forvente (men som sagt over, ikke alle båter som oppfører seg sånn... Noen skrog formelig suger seg fast i vannet og gir ikke den fartsøkningen man forventer med større motor.

 

Og når det gjelder chiptuning av bil: Pga statens avgiftsnivå er det nok endel som må nøye seg med mindre hk enn de kunne tenkt seg... så da er chiptuning en nærliggende tanke.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Advarsler er ikke piss.

 

Men påstanden om at de fleste bruker sine siste penger på å chippe bilene sine for å så kjøre seg ihjel er en påstand jeg kaller pisspreikbalubabannanskrellmigfrifantasi.

 

Det finnes ikke et eneste holdbart grunnlag eller bevis for dette.

 

hvorfor i alle dager skal en "med fin bil" bruke 5000-7000 kr for å få litt ekstra newton og noen usle hk ekstra i øsa si, det er jo ingen som helt grunn til det.

 

Vanlige "fine" biler i dag klarer lett 150kmt, og de fleste klarer opp mot 200, mange klarer mer. Da trenger man ikke 15hk (hvis man er heldig på en bil med bensinmotor) ekstra for å kjøre seg ihjel.

 

Har du fakta for dette vil jeg mer enn gjerne ese om de.

 

Har du det ikke og det kun er egne påstander (som jeg mener er helt på viddene) kaller jeg det piss inntil jeg får fakta om noe annet :)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum'

 

Se også ny meningsmåling om moderasjon av sitering.

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post
Share on other sites

Skipsplast 495 .
Skibsplast 495? Aldri hørt om..!

 

Det er vel ingen Skibsplast som ble kalt 495 og den eneste Skibsplast produsert med "denne lengden" er vel Seamaster 16,5 DC. Men det er en gammel båt som gikk ut av produksjon i 1970.

Link to post
Share on other sites

For noe tullprat. Jeg har kjøpt mye ammo de siste 23 år, men aldri opplevd at sportsforretninger har solgt enkle skudd i løsvekt.

 

Da tar du en telefon til Jesting Sport på Alnabru i morra og spør om man før i tiden fikk kjøpt enkeltskudd. Så kan du komme med påstanden om tullprat.

 

Jeg kjøpte mye ammo hos de når de lå på Veitvet før i tiden. Som regel hele kasser med 25pk (leirduepatroner) var vel 250 i kassa/10x25

 

Jeg snakka mye med de om ammo og det kom frem flere ganger at dette hadde skjedd.

 

Det er vel litt mye forlangt at man skal kjøpe komplette pakker hvis man kun ønsker noen patroner som prøve etc. Det var stykkpris på alle patroner og man fikk kjøpt det antallet man ønsket.

 

1 hagle, 1 patron.

 

Er det tullprat ? Da ringer du i morra og prater med Knut Jesting, sønnen til de forrige eierene.

 

Så kan du legge ut det lange trynet ditt her etterpå :lol:

Redigert av Brodern (see edit history)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...