Jump to content

trenger tips til omtrekking av innredning(skottbekledning)


jensemann2

Recommended Posts

Har revet ut alt av skottbekledning i seilbåten, og kjøpt inn ny 3 mm offwhite fra maritim, samt teaklister fra biltema.

Nå skal jeg til med å trekke om, men lurer på om jeg da må sparkle så den gamle overflaten blir helt glatt før jeg limer på det nye? Dette er en enkellaminat båt, og skutesiden er litt ruglete på innsiden. Ser for meg en helvetes jobb dersom jeg må sparkle... Den gamle skottbekledningen var et slags grovt teppe på skutesidene, og sånn gammel rutete "buss-bekledning" oppunder dekk på sidene. Dette var jo noe tykkere, så ujevnhetene kom ikke så godt frem gjennom det. Er det noen som har noen gode tips? Hva slags sparkel evt? Fremgangsmåte? Har altdi gjort dette før, men har litt erfaring med kontaktlim og store flater.

 

Håper på tips.

Link to post
Share on other sites

Et tips: Dersom skutesidene er veldig ruglete, vurder å isolere med pålimte isolasjonplater mot skroget. .

Eventuelle gjenstående ugjevnheter mellom isolasjonsplatene "sparkler" du med akrylmasse før trekking. Lim deretter trekket på den slette isolasjonen.

To fluer i en smekk- isolert båt + slett skrogtrekk!

 

Litt om dette her:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=29692

og her:

https://baatplassen.no/i/index.php?

 

Liste er bare å lime. Tec 7 / P700 / akrylmasse, osv., mange typer å velge i. Jeg er tilhenger gode gamle sikaflex på steder jeg absolutt MÅ ha til å sitte...

Redigert av Petterøe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er ikke noe mulighet for å skru skruer her, så det må limes. Hva tror dere om det?

 

 

Trekantlist.. med 90 gradersvinkelen innover? Kanskje du kan forborre hull og banke inn små messing spiker/nagler. Og så banke det hele på plass med lim når du har trekket innunder der.

 

ellers ville jeg ikke sparklet hvis det skulle på 3 mm skottbekledning, men det er nå meg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...