Jump to content

kort stammet båt med lang stammet motor?


wonder?

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg og min familie har en liten fritids båt, With ca. 13-15 fot (se link, veldig lik denne). Problemet er at jeg ikke har noe særlig peiling på båt og ingen andre her heller.

 

Vi har en gammel Yamaha 40 hk lang stammet motor, noe som jeg lurer på går fint å bruke til denne båten som jeg fikk vite var kort stammet?

 

Båten skal bli brukt alt fra dagsturer til wakeboard/ring.

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null

 

 

Tusen takk på forhånd for alle svar :)

Redigert av wonder? (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her tror jeg at det beste vil være å bygge opp akterspeilet, f.eks med å sette på en alu plate på utsida og innsida (og en trekloss i midten)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Vi tok å bygde opp akterspeilet opp ca. 13 cm med to alu. plater og en treklosse i mellom. Og etter mye stress med motoren så fikk vi den til å fungere, noe som var litt overraskende ettersom den er fra rundt 70-tallet :tongue: båten gikk fint i vannet og merket ikke store forskjellen i forhold fra styringen fra den andre motoren som vi har hatt på (kort stammet, men for liten til vårt bruk).

 

Så tusen takk for alle svar!! : :smiley: Nå blir lek og moro hele sommer med båten :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...