Jump to content

Suzuki DT6, Hva er disse pluggene


Harald-

Recommended Posts

3 og 4 er til gearolje. Fyll i den nederste og kontroller med den øverste. Skal flukte med bunne av hullet til skrue 3.

2 tror jeg er til ferskvanns-flushing av kjølekanalene. Denne kan du sette vannslangen på når motoren ikke går for å skylle igjennom med ferskvann. (er ikke helt sikker på om det er til flush, vanskelig å lese tekst over skruen.)

1 er jeg usikker på...

Link to post
Share on other sites

Under skrue 2 står der skrevet Lavage, over samme skrue står der Flush.

Denne betyr vasking, så det er nok som du sier ferskvannskjøling/rengjøring.

 

Det som jeg synes er litt merkelig er skrue no. 1, denne er merket med Huile, som betyr olje.

 

Kan det da vere at man skal fylle skrue no. 4, til det renner over på skrue 1?

Link to post
Share on other sites

Kan det da vere at man skal fylle skrue no. 4, til det renner over på skrue 1?

 

Ja. Og når det renner over så setter du i skrue 1 og deretter skrue 4.

 

Skruen hvor det står flush på kan man monterer/skru i en dertil egnet utvendig gjenget "dippedutt" som man kobler til hageslangen og så får man gjennomspylt de indre organer med ferskvann. Alternativt så fyller man en stor bøtte/kar/dunk med vann og setter motoren nedi slik at vanninntaket er dekket og starter motoren og lar den gå i ti minutter eller så. Nummer 3 er jeg usikker på.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Aldri hørt om eller lest noe sted at man skal rengjøre med whitespirit? :confused:

 

Når det er tømt for olje så setter du tuben/e i hull nr 4 og fyller til det kommer olje ut av hull nr 1, skru igjen hull nr 1 og deretter hull nr 4 og så er det klart!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Aldri hørt om eller lest noe sted at man skal rengjøre med whitespirit? :confused:

 

Når det er tømt for olje så setter du tuben/e i hull nr 4 og fyller til det kommer olje ut av hull nr 1, skru igjen hull nr 1 og deretter hull nr 4 og så er det klart!

 

 

Whitespirit er greitt å rengjøre med når oljen er sort på farge, samt at der har vert vann i huset.

 

Spørsmålet mitt var om noen vet om nivået skal ligge på linje med skrue nr. 3, noe jeg tror, men er ikke sikker da jeg ikke har manualen.

Link to post
Share on other sites

Dette er en 1985 modell.

 

Pluggene er satt opp slik at dersom jeg setter i plugg 4, tar ut plugg 3 og fyller ut igjennom plugg 1 renner det ut denne (plugg 3), og da er standen akkurat over propellhodet.

Om det er dette som er riktig stand vet jeg ikke, men dersom ikke dette er "nivåplugg" skjønner jeg ikke helt hensikten med denne.....

 

Denne pluggen er mye mindre enn de to andre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...