Jump to content

Bytte zimmeringer på vannpumpe - MD2020


"Mathilde"

Recommended Posts

Vannpumpen har begynt å dryppe og det tyder på at zimmerringene må skiftes. Har tidligere gjort en slik jobb på en MD11D og det var lett mach. Har imidlertid forstått det slik at skiftet er mer komplisert på MD2020(?).

 

I verkstedsmanualen på MD11 er jobben beskrevet. Finner ingen lignenede beskrivelse i verkstedsmanualen til MD2020. Noen som har en arbeidsbeskrivelse liggende, eller som har gjort jobben på MD2020 og kan gi en beskrivelse her? Er dette i det hele tatt en jobb man kan utføre selv?

 

 

Nerste spørsmål: Jeg har forstått det slik at pumpe er festet med skruer i bakkant og at dette vanskeliggjør arbeidet. Noen som vet om denne patenten ble utbedret på senere modeller? Min motor er fra 2002/2003.

 

Håper på snarlig hjelp - reiser på ferie neste mandag.

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har gjort denne sjauen men satt vekk selve arbeidet med å splitte pumpa. Mener overhaling kom på 1500 med nye ringer og ny aksling.

 

Hos meg var skruene satt inn bakfra noe som gjorde det veldig vanskelig å få pumpa ut. Usikker på om dette er endret men du ser det ganske lett.Snakket med en annen som hadde gjort jobben og der hadde det gått greit selv med boltene i bakkant så mulig båtens konstruksjon kan spille litt inn her. Vi fikk det til med god tid og mange forlengere på skrallen...

Link to post
Share on other sites

Takk for det.

 

Har sett litt på det nå og finner skruene som er satt inn fra bakkant. Utrolig talentløs konstruksjon :headbang: Spørs om jeg ikke setter bort jobben til et Penta-verksted. Skal over til svenskekysten i ferien og forsøker et verksted der. Håper ikke dette er farlig å kjøre med. Noen som vet? Kan det innebære driftstans og/eller annen ferieuhygge?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...