Jump to content

Johnson 50hk drar ikke rundt


Magne-S

Recommended Posts

Hei,

For et par månder siden kjøpte jeg en Skibsplast hvor det står en Johnson 50hk 1986 modell med el start. Dynamoen var ødelagt, men til tross for dette har motoren

startet lett så lenge batteriet har vært oppladet. I det siste har jeg opplevd at når jeg skal starte motoren, så drar den ikke rundt mer en en gang. Har kjøpt et nytt oppladet

batteri (som jeg har ladet 24 timer i tillegg i tilfelle det har stått en stund), men fortsatt samme problem. Fikk et tips om å prøve å ta ut pluggene å og se om den da dro rundt,

og da dro motoren rundt som den skulle. Har også byttet pluggene siden disse så noe slitne ut.

 

Er det noen som har noen tips til hva som kan være galt?

Redigert av Magne-S (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Prøvde først med en startkabel fra batteriet til starteren, men fortsatt dro den ikke rundt. Tok av starteren og åpnet den og sjekket børstene.

Den ene fjøren var ikke så bra, den ene børsten satt dermed litt igjen. Tok ut fjøren og strakk den litt slik at det ble litt mer motstand, og da var

børsten som de andre. Fant også en løs skrue der den ene ledningen ti en av børstene. Skrudde denne igjen, og skrudde sammen starteren. Satte

starteren tilbake på motoren, og motoren startet da ved første kinn!!

 

Takk for hjelpen!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...