BowFreak84 Startet 12.Juli.2009 Del på Facebook Startet 12.Juli.2009 Kjøpte her i går en 9,9 Suzuki 90 modell (hvertfall det jeg fikk opplyst) som ikke vil starte. Har sjekket gnist på pluggene, og de ser nye ut (forge eier trodde han hadde byttet de). Det ser ut til at pluggene ikke blir våte, så det er jo ett tegn på at den ikke får bensin. Jeg har renset forgasseren og hele bensinsystemet frem til den. Er det neon som har noen ide om hva det da kan være? Den tenner og det virker som den nesten starter noen ganger... Foresten, er det noen som har grunn innstillingen på forgasseren? Motoren ser slik ut: Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 13.Juli.2009 Del på Facebook Svart 13.Juli.2009 muligens stempel,stempelringer eller blokk som har fått det? mål kompresjon på sylindrene! Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 13.Juli.2009 Del på Facebook Svart 13.Juli.2009 Bensin koplingene i endene av slangen er ok ? Så den får den bensinen den trenger ? Lars Sitér dette innlegget Link to post
BowFreak84 Svart 13.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2009 I.o.m den bare plutselig en dag ikke startet vil jeg ikke tro det er noe med stempler o.l. kompen virker grei når jeg drar i snora, kjennes ikke dårlig ut, men kan jo sjekke opp i det nærmere. Jeg har åsså lurt på tilførselen fra tanken, tror jeg skal prøve en annen slange med en annen "blære" på også. Men er det noen som vet hva grunn innstillingen på forgasseren er? Sitér dette innlegget Link to post
BowFreak84 Svart 13.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2009 I dag prøvde jeg meg igjen på motoren, og i dag fikk jeg start! er så sår i hendene etter å ha dratt i snora X tusen ganger, men men.. Renset hele bensin systemet igjen, der lå mye dritt igjen i slanger og filter, så jeg byttet slanger og filter også, fikk start og den sviver når jeg ruser den, men ikke på tomgang. men ser at jeg må bytte impeller i.o.m den ikke kjøler, så det skal jeg kjøpe i morgen, da kjøper jeg også nye pakninger til forgasser og bensinpumpe slik at jeg vet det er 100%, skal rense nok en gang og håper den vil svive lenger i morgen. Motoren kommer jeg ikke itl og få brukt selv, i.o.m jeg skulle hatt lang stamme ser det ut til, men det hadde jo vært greit å fått start på den slik at jeg kunne fått solgt den/byttet den bort i en langstammet... Sitér dette innlegget Link to post
BowFreak84 Svart 14.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 I rent sinne ble denne satt på finn i stede, har vært avgårde for og få deler i dag, men det må bestilles og tar så tid at jeg gidder ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.