Jump to content

90 modell Suzuki 9,9 med startproblemer


BowFreak84

Recommended Posts

Kjøpte her i går en 9,9 Suzuki 90 modell (hvertfall det jeg fikk opplyst) som ikke vil starte.

 

Har sjekket gnist på pluggene, og de ser nye ut (forge eier trodde han hadde byttet de).

 

Det ser ut til at pluggene ikke blir våte, så det er jo ett tegn på at den ikke får bensin. Jeg har renset forgasseren og hele bensinsystemet frem til den.

 

Er det neon som har noen ide om hva det da kan være? Den tenner og det virker som den nesten starter noen ganger...

 

Foresten, er det noen som har grunn innstillingen på forgasseren?

 

Motoren ser slik ut:

mini-Bilde0042.jpg

Link to post
Share on other sites

I.o.m den bare plutselig en dag ikke startet vil jeg ikke tro det er noe med stempler o.l. kompen virker grei når jeg drar i snora, kjennes ikke dårlig ut, men kan jo sjekke opp i det nærmere.

 

Jeg har åsså lurt på tilførselen fra tanken, tror jeg skal prøve en annen slange med en annen "blære" på også.

 

Men er det noen som vet hva grunn innstillingen på forgasseren er?

Link to post
Share on other sites

I dag prøvde jeg meg igjen på motoren, og i dag fikk jeg start! er så sår i hendene etter å ha dratt i snora X tusen ganger, men men..

 

Renset hele bensin systemet igjen, der lå mye dritt igjen i slanger og filter, så jeg byttet slanger og filter også, fikk start og den sviver når jeg ruser den, men ikke på tomgang. men ser at jeg må bytte impeller i.o.m den ikke kjøler, så det skal jeg kjøpe i morgen, da kjøper jeg også nye pakninger til forgasser og bensinpumpe slik at jeg vet det er 100%, skal rense nok en gang og håper den vil svive lenger i morgen.

 

Motoren kommer jeg ikke itl og få brukt selv, i.o.m jeg skulle hatt lang stamme ser det ut til, men det hadde jo vært greit å fått start på den slik at jeg kunne fått solgt den/byttet den bort i en langstammet...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...