andersb Startet 13.Juli.2009 Del på Facebook Startet 13.Juli.2009 solgte nylig ene båten og leter da etter noe nytt, kravet er kort fortalt ikke over 8meter (garagen er 8.8) må ha sengeplass til minimum 1 person, og helst gå over 45-50 knop, makspris rundt 400, er jo kjekt at det er nyest mulig også så slipper man mange problemer. av mulige alternativer har jeg da funnet windy oceancraft 760/761 draco oceancraft 700/701 hydrolift f-23 hydrolift s-24 coaster 26WA må si at s-24/761 er nok de som frister mest da de har inboard og ser nye/freshe ut og trolig vil være mest likvide ved videreselg om 3-4 år, 700/760 er litt dumt da de har outboard og mange har gammel 2-takt f-23 og oceancraft 700/701 er jo også klassikere samt binder mindre kapital, er eldre, lavere verditap, og kanskje litt vanskeligere å selge? de fleste jeg har tittet på av oceancraft 700 har desverre 2-takt med gammel teknologi som trekker ned, er én tilsalgs med optimax som forsåvidt er greit nok, men forgasser med oljeblanda 2 takt utgår. coaster er på kanten stor og må da nesten ha diesel, men fint design, de 2 "billige" dvs <400.000 med diesel ble nylig solgt på finn, men kommer jo flere, samme gjelder forsåvidt for alle disse båtene, der er ekstremt utplukket nå og må belage meg på venting for å finne en ok. planløsning er jo også + om den er smart, alle oceancraft har jo enkel mulighet å komme til akterenden via lille glippen i akterspeilet og det er absolutt + da jeg har en mor som liker turer til jomfruland men ikke lenger er helt frisk og super til beins, hun og far skal også helst klare ta båten på tur alene så båten bør ikke være helt umulig å navigere heller, da min far ikke kan sies å være sjømann. ettermontering av baugpropell og elektrisk ankervinsj er absolutt i bakhodet da båtplassen vi har ikke er så fin å legge til på, samt de da lettere kan legge til på båtturer alene. litt usikker på hvordan det blir i så små båter som 23 foterne, men i 25 windy bør det gå utmerket. har noen erfaring med å sove i disse båtene? er bare snakk om å sove ut etter endt fest i kragerø f.eks. da jeg ikke er tilhenger av kombinasjonen rask båt blandet med mørke og noen pils. ønsker gjerne innspill rundt modeller og litt tanker rundt de forskjellige skrogene og motorisering. har hytte ved langesund og kravet er derfor båter som tåler sjø. mvh Anders Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 13.Juli.2009 Del på Facebook Svart 13.Juli.2009 Jeg har hatt F-23 med mercruiser inboard og den gikk omlag 58knop , det er ihvertfall en båt som oppfører seg fint i sjøen , nå bør du kanskje se litt på stormway også da ,f.eks denne http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17969063 Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 13.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2009 (redigert) Jeg har hatt F-23 med mercruiser inboard og den gikk omlag 58knop , det er ihvertfall en båt som oppfører seg fint i sjøen , nå bør du kanskje se litt på stormway også da ,f.eks denne http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17969063 desverre er det så mye varierende byggkvalitet av stormway ute å går, så de utgår for min del, på de eldre fra hydrolift *vet* man jo at motorfestene er utsatt, på stormway virker det desverre litt mere random, man får jo også kjøpt disse halvfabrikat og da blir det fort litt ymse. hva synes du forøvrig om "soveplassen"? holder det til noen timer med mine 187cm? Redigert 13.Juli.2009 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Holmedal Svart 13.Juli.2009 Del på Facebook Svart 13.Juli.2009 Hei! Jeg har en Coaster/Seaking C800 som jeg vurderer å selge, men prisantydningen er noe over det du ser for deg.. Om du legger til 100 båtlapper, kan vi sikkert bli enig. Båt og motor er 2007 mod, motor er cummins/mercruiser 4,2 320hk, fart 44knop. om det skulle virke interessant, ta gjerne kontakt. -christian- Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 13.Juli.2009 Del på Facebook Svart 13.Juli.2009 hva synes du forøvrig om "soveplassen"? holder det til noen timer med mine 187cm? Jeg sov aldri i hydroliften så det kan jeg ikke si noe om desverre , det var ihvertfall 1000% mer båt enn ibiza 19 som vi hadde før den F-23`n Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 14.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 (redigert) aner noen ca forbruk på f-26 med basic v8 ala 320HK? per time ved div fart/turtall? den er jo vesentlig tyngre enn de andre (bortsett fra coaster), men er jo også en mulighet. er 320 litt lite på denne? eneste f-26 har kjørt hadde 496mag HO på 375hk og det gikk ikke plagsomt fort da heller. til holmedal, er vel din som ligger på finn? desverre litt skeptisk til selvbygg da det er varierende kvalitet risikerer man endel unødvendig tull når man selger, selv om din er strøken kan andre folk ha bygd dårlig og gitt kjøpere dårlig intrykk. forøvrig knall motor du har i den. ønsker noe som er likvid om det engang skal knipe slik at jeg slipper 6mnd salgsprossess. Redigert 14.Juli.2009 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Har ikke data på F-26 m b320, har du fått tak på?? Min Oceancraft 761 med KAD44 kjører rett under 1liter/nautisk mil mellom 2500-3300, den gjør 40 knop med 5 i båten, soveplassen er smal men lang. Denne båten gjør 39 knop m D3-190, ganske utrolig.... Skulle likt å vite hva en F-26 gjør med KAD44 eller D3-190, noen som kan hjelpe?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.