PiperBill Startet 19.Juni.2004 Del på Facebook Startet 19.Juni.2004 Var ned ved marinaen i går for å fikse noe på båten. Det regnet ganske bra og var ikke mer in 13 - 14 grader varme. Men... likevel var det mange som dro ut, både i stor og små båter. Det hadde jeg faktisk ikke giddet hjemme i Australia men her i Norge kan man ikke bare vente på varme sommer dager hvis man skal har noe særlig båtliv. Jeg fikk også lyst til å dra ut men fikk ikke med meg min "bedre half del" da hun syntes det var alt for guffent.... Hun er jo Norske! PiperBill Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Baltic Svart 19.Juni.2004 Del på Facebook Svart 19.Juni.2004 Ja, det er ikke særlig godt "båtvær" om dagen. Det er vått og ikke så veldig varmt. For egen del skulle jeg gjerne vært ute med båten hvis det ikke hadde regnet sånn... Selvfølgelig er det ekstra stas når det er flott sommervær med fine temperaturer, men for egen del er regnet det jeg liker minst. Om ikke "tempen" er på sitt høyeste kan det likevel være flott på sjøen, bare det er oppholdsvær. Neste helg har vi tenkt å dra på en ukes båttur utover Oslofjorden, om vi drar ned mot Sverige eller sørlandet gjenstår å se. Avhenger av været! De to første ukene av august har vi også tenkt oss på båttur i samme området (Oslo-Gøteborg?-Kristiansand?). Vi får håpe at været snart blir som det er "spådd": Kjempefint!!! Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 19.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2004 Jeg bli mest lei når dårlig vær ødelegge aktiviteter på land. Er jeg på båt så er det liksom vått uansett .... Men... I morgen spille jeg (og flere andre) sekkepipe sammen med HMKG Gardemusikken på Huseby-leiren under en "tattoo". To tattoo'er for å være nøyaktig, som begynne kl1200 og kl1600. Hadde vært så fint med pent vær etter som vi skal holde på nesten hele dag, men det ser ut som det bli bare dritvær..... Morro er det likevel… PiperBill Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Quantum Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Hei. Har nettopp kommer hjem etter en regnfull helg på sjøen. Har fått testet ut den nye kalesjen til Alf Hansen og den funket som forventet. Hadde det godt og varmt inne med god mat og , da er livet bare herlig. Lesnet jolla for 10 cm vann før vi satte nesa hjemmover igjen. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
bjoris Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Jeg stortrives på sjøen når det er sånt vær som nå. Du kan ligge i ro, lese en bok å høre på regnet som trommer ned. Dessverre har jeg også en halv del som ikke deler min oppfatning så jeg tråler værmeldingene etter godt vær, det ser ut til å bli noe bedre fremover så det er lov å håpe! 2 uker så går ferden sørover ett eller annet sted... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Faxen Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Om to uker så skal det bli godt og varmt, iallfall ifølge alle experter..eller hva de nå er. Om det regner så frister ikke sjøen så mye..men skinner sola da rykker det i hele kroppen. Innlegg nr. 100???? (kanskje oppgradert??) :smiley: :seeya: Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
880 Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Når familien er med foretrekker vi/jeg rolige værforhold. Er jeg alene betyr ikke været noe som helst. Trives faktisk når værgudene viser ansikt. Men for all del, har stor respekt for vær og vind langs Noregs kyst etter å ha fartet her i handelsflåten og marinen i noen år.. Har opplevd Nordsjøen der jeg har funnet ut at flammetrekket på køyen har mere enn et bruksområde, opplevd å måtte hugge is fra barduner og mast sør for Kr. Sand for å ikke kullseile.......... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Glastron Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Slutter meg til de som har trosset været i helga. Kom hjem til oslo i dag. etter en ei våt helg i tønsberg. Men du hverden så trivelig Bare det ikke blir sånn hver helg. Egentlig overaskende mange båter der, været tatt i betraktning. Flere her som var i tønsberg??????? Så ingen vimpler, men det kan jo være noen anonyme. Håper på sol til helga Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Hei. Kom hjem etter en trivelig men våt helg på Kommersøy. I en av oppholdsperiodene på lørdag kakket noen på båten og ropte: "VARM SUPPE OG DRAM SERVERES PÅ BRYGGA OM 5 MIN!" Det var Sten og Liv i båten litt bortenfor. Slikt gjør seg! Rakk å få i meg suppen og 2 drammer før det bare var å flykte inn i båten igjen før neste regnskur. Ellers var hjemturen over fjorden en blandet opplevelse. Mesteparten av Brieangen lå helt flat og uten et vindpust, men ved Tofteholmen kom både vind åg sjø fossende inn på tvers. 9m/s og drøye meteren med sjø. Så det ble kryssing mot og med bølgene videre mot Son. Var oppe i 9knop på "surfen" (ellers max 7,5knop). Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 21.Juni.2004 Del på Facebook Svart 21.Juni.2004 Hei. Vil bare minne om at det er "Sommersolverv" idag. Men om 6 måneder går det mot lysere tider igjen! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TommyJ00 Svart 21.Juni.2004 Del på Facebook Svart 21.Juni.2004 Var ned ved marinaen i går for å fikse noe på båten. Det regnet ganske bra og var ikke mer in 13 - 14 grader varme. Men... likevel var det mange som dro ut, både i stor og små båter. Det hadde jeg faktisk ikke giddet hjemme i Australia men her i Norge kan man ikke bare vente på varme sommer dager hvis man skal har noe særlig båtliv. Jeg fikk også lyst til å dra ut men fikk ikke med meg min "bedre half del" da hun syntes det var alt for guffent.... Hun er jo Norske! PiperBill har vært ute hele helgen i øsende regnvær på hvaler. Hentet kona ut på lørdag med lovnader om at værmeldingen på "internett" sa det skulle klarne opp utover dagen. Det gjorde det ikke, og det var nok et dårlig sjakktrekk, da min troverdighet har blitt litt svekket . Ser mørkt ut mot helgen, men vi får håpe det snur. Skal man få med seg fine dager på sjøen, må man risikere og komme ut for drittvær og. GipsyGirl Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 21.Juni.2004 Del på Facebook Svart 21.Juni.2004 Hei, Var også utpå i helga. Synes det er helt greit med litt innevær av og til. Nå fikk jeg fikset på endel småting. Grillet under parasollen og det ble mye godt drikke, med venner, både fredag og lørdagskvelden. Sitér dette innlegget Link to post
haig Svart 21.Juni.2004 Del på Facebook Svart 21.Juni.2004 Hei. Kom hjem etter en trivelig men våt helg på Kommersøy. I en av oppholdsperiodene på lørdag kakket noen på båten og ropte: "VARM SUPPE OG DRAM SERVERES PÅ BRYGGA OM 5 MIN!" Det var Sten og Liv i båten litt bortenfor. Slikt gjør seg! Rakk å få i meg suppen og 2 drammer før det bare var å flykte inn i båten igjen før neste regnskur. Ellers var hjemturen over fjorden en blandet opplevelse. Mesteparten av Brieangen lå helt flat og uten et vindpust, men ved Tofteholmen kom både vind åg sjø fossende inn på tvers. 9m/s og drøye meteren med sjø. Så det ble kryssing mot og med bølgene videre mot Son. Var oppe i 9knop på "surfen" (ellers max 7,5knop). Lars H. Hei Passerte også Tofteholmen søndag på vei fra Åsgaardstrand til Oslo. Det som er sprøtt er at når jeg kom til Filtvedt og videre inn til etter drøbak var sjøen helt speilblank,Det skifter fort Ellers så fikk også jeg de samme problemene du skisserer i en anne tråd, når jeg har kjørt en times tid begynner motoren og fuske ved 3000 omd. (marsjfart) men drar den ned til 2000 går den greit. Neppe samme årsak som deg da jeg har VP 225D V8. Men da har en i hvertfall noe og pusle med denne uka også Haig Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 21.Juni.2004 Del på Facebook Svart 21.Juni.2004 Regn er ikke det verste på sjøen. Lett (eller for den del tungt!) sommerregn gir mulighet for trivelig inneliv (om det ikke varer i dagesvis selvfølgelig!) i cabin og under kalesje. Vind og kaldt gjør det derimot utrivelig. Denne helga har det her på sørlandet vært alt: regn, vind og kaldt. Frister ikke mye å dra ut når gradestokken viser 13 og det blåser liten kuling! Men vi har jo hatt en utrolig mai-måned og får vel tåle litt drittvær noen dager, bare det nå snur i løpet av en ukes tid....da går ferden østover Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 21.Juni.2004 Del på Facebook Svart 21.Juni.2004 Sitter på hytta og ser på drittværet her utenfor Kragerø. Kaldt og masse vind.. Men var ute på båttur i dag med "lille" båten (Polar20) og tok en kosetur utpå ettermiddagen. Kaldt og vått ble det med den vindstyrken. ( Målte 14 ms før jeg satte utpå) Men koselig og terapautisk.. ( Trenger det innemellom med masse familie samlet en gang i året) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.