Jump to content

3.0l OMC, deformert tennplugg


Hebbe

Recommended Posts

Var ute med båten i går, mistet ca 15-20 min før annkomst hjemmeghavna turtall til stadighet slik at den til slutt stoppet. Ble slept hjem til "båsen" min. I dag har jeg feilsøkt, trodde den ikke fikk bensin og etter bytting av bensinfilter og demontering og kontroll av bensinpumpa friskmeldte jeg dette. Skrudde så en og en tennplugg og ble oppmerksom da jeg kom til nr. 3 noe jeg aldri har sett før. Pluggen var "flatklemt" slik at den kortslutter, hva skyldes dette ?

 

p7130644.jpg

Et alt for lyst bilde......

(Ser ogå at ett eller annet gikk feil under opplasting av bilde, men en kan se hva som er feil)

Redigert av Hebbe (see edit history)

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Hmm... rådebank? Da kan stempelet få litt ekstra "slaglengde". Eller kanskje forbrenningskammeret har fått besøk av en skrue som har løsnet fra et spjeld,eller kanskje det skyldes et skall fra en ventil. Jeg hadde prøvd plugger med mindre utstikkende elektroder

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...