Jump to content

Gummibåt, koster de mer privat enn i butikk?


Ceciliestorming

Recommended Posts

Hei.

Har prøvd å se meg om litt etter en gummibåt for å ha som slepejolle.

På finn.no, ser jeg at flere private prøver å få mer for gummibåtene enn de koster nye i butikken.

Jeg så bl.a en Honda (Honwave) 8 foter med aludørk (2008 mod). Eier skulle ha 7000.- for den uten motor.

Nye i butikk koster de 6190.- hos West System A/S.

Pratet med en som hadde ringt selger, og han ville ikke gå ned i pris, selv om dette ble fortalt ham. Gjelder det generelt,

er noen så dumme at de ikke undersøker pris i butikk før de kjøper?

Mvh.

Cecilie

Link to post
Share on other sites

Gjorde det samme refleksjon for en stund siden.

Jeg skrev at gummijoller blir handlet som "gul", selv om alle produsenter beregner noe (nesten) garantert levetid med bare 10 år.

Da fikk jeg kjeft her på BP.

 

Men det er bare sånt.

Alt gummi, plastikk, PVC osv. inneholder stoffer som gjor kunststoffet myk.

Dette forsvinner over tid, og så blir det sprekk og utett liming/sveising.

Enda verre er det med gummibåter som står i solen, UV-stråling utgjør en rekke mer skader.

 

Det eneste som er ærlig er takstlistene, men dette ble ikke akseptert av bruktselgere.

Og så kjøper mange folk båter, for masse penger, som egentlig skulle blitt resirkulert siden lenge allerede.

 

Nå får jeg sikkert kjeft igjen, men det gjør ikke noe fordi sant er sant. :yesnod:

 

...ømm, hjelper det kanskje hvis jeg konstaterer at jeg -ikke- selger båter? :rolleyes:

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Tusen takk skal du ha "litt peiling", men tror faktisk at jeg muligens allerede har fått tak på en. Men vil uansett oppfordre folk til å sjekke prisen.

Takk til dere andre som også svarer, godt at folk er våkne.

Det er jo kjedelig å bli lurt.

Mvh.

Cecilie

Redigert av Ceciliestorming (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...