Jump to content

tresnekke med 8-12 hk fm motor, erfaringer?


Teisten-Øyna

Recommended Posts

hei folkens jeg har funnet meg nå en snekke som passer midt i blinken. Men jeg har kjørt sabb i det meste av livet mitt og i denne snekka , sitter det en 8-12 hk fm motor. Så er dette ett godt kjøp og hvordan er de fm motorene :sailing: er de gode,bruker de mye bensin,blir det mye skruing med en sånn motor.

 

 

håper på innspill snart siden jeg er veldig intr i snekka

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg har hatt fm selv med god erfaring. Den desidert beste lyden! Og svært solid og driftsikker, er ivhertfall min erfaring.... Min var 12-16 hk, og brukte ca 2-3 liter pr time på full guffe/marsjfart. Kjøp ivei!

 

PS: Jeg har brukt Petter Fagerli som mekaniker, han kjøpte hele delelageret til FM - og har peiling. Dette er bra sikkerhet for deg, deler tilgjengelig og fagmann til å hjelpe...

Link to post
Share on other sites

Marna går også noe hardere og virker mindre balansert.

 

hehe.. ja, marna går nå litt hardere ja, men synes nå onkel at marna har bedre kvalitet så synes han det, det er ikke tatt ut av luften men av erfaringer. Forøvrig så har han en gammel saltvannskjølt 3,5 hesters marna stående fra slutten av 30 tallet ei gang, den går og sviver som ei kule :wink: Men det er som det meste smak og behag hva man liker, man bygger jo det stortsett ut fra erfaringer. Men nå må vi ikke ødelegge denne tråden med mass O.T :smash:

 

Tilbake til topic: Jeg hadde ikke vært redd for å handle en båt med fm motor, selv om jeg er liker marna bedre. Fm er gode motorer som tåler mye. Det blir jo som det meste sansynligvis noe å skru på, det kan du umulig komme bortifra. Men disse gamle motorene her er ikke så kompliserte så de er enkle å skru på.

 

 

edit: Har du forresten en link til annonsen?

Redigert av kintii (see edit history)
Link to post
Share on other sites

O.T marna bedre...... Ser da langt flere FM i dagens marked enn marna....og med tanke på at marna produserte flere motorer lar jeg det snakke for seg selv. Er selv fra halden og de produserte en motor som het rollo men denne er sjelden og mindre holdbar.... Så er ikke smak og behag for min del men erfaring og rett og slett behaget med å ha en motor gående i båten da jeg har fobi mot dieselbråk og hardt gående bensinmotorer.

Kjøp båten med FM og kos deg.

Link to post
Share on other sites

O.T marna bedre...... Ser da langt flere FM i dagens marked enn marna....og med tanke på at marna produserte flere motorer lar jeg det snakke for seg selv. Er selv fra halden og de produserte en motor som het rollo men denne er sjelden og mindre holdbar.... Så er ikke smak og behag for min del men erfaring og rett og slett behaget med å ha en motor gående i båten da jeg har fobi mot dieselbråk og hardt gående bensinmotorer.

Kjøp båten med FM og kos deg.

 

 

det er bra du koser deg mer med fm samt at du har bedre erfaringer med motoren. Det er akkurat slik det skal være, tanken på at man kjører noe som er stabilt og som ikke stopper. Derav onkel velger marna :lol:

 

Alle har forskjellige erfaringer og jeg tør påsta du har noen sterke fm briller på deg og det er ikke noe galt i det. Jeg er fra mandal og det samme er min onkel, vi er nå begge patrioter og liker marna, jeg har aldri hatt marna men det har onkel og derfor velger han marna frem for fm. Hvorfor vet jeg ikke, men han påstår det er pga bedre kvalitet, da snakker han av erfaring da han har hatt begge deler (flere av begge deler faktisk :lol: )

 

ëdit: beklager all off topic, det er patrioten som stikker seg frem i dag :lol:

 

over og ut

Redigert av kintii (see edit history)
Link to post
Share on other sites

det er bra du koser deg mer med fm samt at du har bedre erfaringer med motoren. Det er akkurat slik det skal være, tanken på at man kjører noe som er stabilt og som ikke stopper. Derav onkel velger marna :lol:

 

Alle har forskjellige erfaringer og jeg tør påsta du har noen sterke fm briller på deg og det er ikke noe galt i det. Jeg er fra mandal og det samme er min onkel, vi er nå begge patrioter og liker marna, jeg har aldri hatt marna men det har onkel og derfor velger han marna frem for fm. Hvorfor vet jeg ikke, men han påstår det er pga bedre kvalitet, da snakker han av erfaring da han har hatt begge deler (flere av begge deler faktisk :lol: )

 

ëdit: beklager all off topic, det er patrioten som stikker seg frem i dag :lol:

 

over og ut

 

Bror sa det....Marna er best som moring :yesnod:

bra du aldrig har hatt en Marna da er du jo ikke heeeelt vekk :lol::cheers:

Redigert av FM 8-12 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...