Jump to content

"Rimelige" deler til Volvo Penta ?


stsoleil

Recommended Posts

Har 2 x 61A motorer, og desverre

kortslutter den ene stoppmagneten.

Var innom forhandler idag, og de skulle

ha den nette sum av tett oppunder 5,000.-

for denne magnetløfteren.....

Finnes det noe sted på internett eller noen

butikker som selger deler til VP til en

fornuftig pris ???

Link to post
Share on other sites

Til 61A motorene er VP's delenummer 872826

Vet ikke om det er samme som du har ??

 

Den var ikke lik, på 30 motoren er det noe som står på diesel pumpen. Dette ser ut som det er en magnet som mekanisk drar i stopp hendelen.

 

Denne så lik ut som den magnet ventilen jeg har demontert fra 31 motoren min som styrte et eksos spjeld. Skal sjekke litt mer.

Link to post
Share on other sites

Hei, stoppmagnetene som VP bruker er produsert av et firma som ligger i Åmål i Sverieg. Jeg husker ikke navnet i farta, men jeg har det nedskrevet et sted og kan finne det hvis du ønsker det. Se på den gamle magneten, så finner du sikkert navnet på produsenten. Produsenten kan ha skiftet navn hvis båten din er gammel, men du burde uansett kunne finne produsentens navn på nettet.

Jeg kjøpte for noen år siden 2 stoppmagneter av denne typen direkte fra fabrikken, eneste forskjell var at de ikke var utstyrt med Volvo Penta's logo (klistremerke) og så var prisen bare en tredjedel av hva Volvo Penta forlanger. Magnetene brukes også på lastebiler og andre store kjøretøyer, så det er ikke snakk om "Genuine Volvo Parts".

Link to post
Share on other sites

Hei igjen Ansgar, og nok en gang tusen

takk for anstrengelser. Den ser helt lik ut, men da

skal jeg for ordens skyld ta diverse mål av den jeg har

og sende deg det om du da kunne være brydd med å

sjekke at det stemmer.

Hva skal du i så fall ha for den ??

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Låner denne litt. Prøver å få tak i ett dynamofeste til VP TAMD 41P-A Mener det er det samme festet på alle TMD og TAMD motorer fra VP. Dette er altså et feste (VP nummer 843057) for dynamo nummer 2, som blir stående nederst på høyre side av motoren sett forfra. Alternativt et komplett generatorsats 858620 er også interresant.

 

Tlf 95885262

Link to post
Share on other sites

For noen år siden hadde jeg en Volvo 40 motor. Den kjøpte jeg deler til på Volvo lastebil. De var selvsagt kliss like men prisen va 1/3 del. (husker ikke om det var samme delenummer )Lykke til.

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...