stsoleil Startet 14.Juli.2009 Del på Facebook Startet 14.Juli.2009 Har 2 x 61A motorer, og desverre kortslutter den ene stoppmagneten. Var innom forhandler idag, og de skulle ha den nette sum av tett oppunder 5,000.- for denne magnetløfteren..... Finnes det noe sted på internett eller noen butikker som selger deler til VP til en fornuftig pris ??? Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Har en 30 motor i deler. Hvis stopp magneten på denne er lik så kan du få den billig. Sitér dette innlegget Link to post
stsoleil Svart 14.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Til 61A motorene er VP's delenummer 872826 Vet ikke om det er samme som du har ?? Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Til 61A motorene er VP's delenummer 872826Vet ikke om det er samme som du har ?? Den var ikke lik, på 30 motoren er det noe som står på diesel pumpen. Dette ser ut som det er en magnet som mekanisk drar i stopp hendelen. Denne så lik ut som den magnet ventilen jeg har demontert fra 31 motoren min som styrte et eksos spjeld. Skal sjekke litt mer. Sitér dette innlegget Link to post
stsoleil Svart 14.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Tusen takk for velvillig assistanse Sitér dette innlegget Link to post
Fairline Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Hei, stoppmagnetene som VP bruker er produsert av et firma som ligger i Åmål i Sverieg. Jeg husker ikke navnet i farta, men jeg har det nedskrevet et sted og kan finne det hvis du ønsker det. Se på den gamle magneten, så finner du sikkert navnet på produsenten. Produsenten kan ha skiftet navn hvis båten din er gammel, men du burde uansett kunne finne produsentens navn på nettet. Jeg kjøpte for noen år siden 2 stoppmagneter av denne typen direkte fra fabrikken, eneste forskjell var at de ikke var utstyrt med Volvo Penta's logo (klistremerke) og så var prisen bare en tredjedel av hva Volvo Penta forlanger. Magnetene brukes også på lastebiler og andre store kjøretøyer, så det er ikke snakk om "Genuine Volvo Parts". Sitér dette innlegget Link to post
stsoleil Svart 14.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Takk Fairline Skal se om det kan stå noe firmnavn på den gamle. Hadde også tenkt å ta en telefon til Volvo Truck Center for å sjekke om de bruker de samme magnetene. Sjekket også med Drevia i Lysekil, men de hadde "norske" priser Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Hadde denne liggende. Fant ingen nummer på den, men ser ut som den er helt lik 872826 Har testet den og den virker på 12 V Sitér dette innlegget Link to post
stsoleil Svart 15.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Hei igjen Ansgar, og nok en gang tusen takk for anstrengelser. Den ser helt lik ut, men da skal jeg for ordens skyld ta diverse mål av den jeg har og sende deg det om du da kunne være brydd med å sjekke at det stemmer. Hva skal du i så fall ha for den ?? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Hei, Låner denne litt. Prøver å få tak i ett dynamofeste til VP TAMD 41P-A Mener det er det samme festet på alle TMD og TAMD motorer fra VP. Dette er altså et feste (VP nummer 843057) for dynamo nummer 2, som blir stående nederst på høyre side av motoren sett forfra. Alternativt et komplett generatorsats 858620 er også interresant. Tlf 95885262 Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 For noen år siden hadde jeg en Volvo 40 motor. Den kjøpte jeg deler til på Volvo lastebil. De var selvsagt kliss like men prisen va 1/3 del. (husker ikke om det var samme delenummer )Lykke til. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
stsoleil Svart 15.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Hei Øya, Har sjekket med Volvo Truck Center, men desverre er alle deres motorer basert på 24 volt, ikke 12, så det går nok desverre ikke Sitér dette innlegget Link to post
Fairline Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Hei igjen, Har funnet frem til firmaet som produesrer solenoidene som Volvo bruker. REAC AB Box 103 S-662 23 Åmål Sweden Tel: +46 532 613 50 Fax: +46 532 169 04 e-mail: info@reac.se www.reac.se Sitér dette innlegget Link to post
stsoleil Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Hei igjen Fairline, og takk skal du ha. Kontaktet Åmål kommune sist uke, og fikk også det samme av de, så jeg sendte en mail torsdag, og avventer svar m v h Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.