Jump to content

Elektromotor til ukjent ankervinsj (bilder)


tcic1

Recommended Posts

Så gikk motoren til min ankervinsj dukken - er det noen som vet hvor en slik en kan skaffes ?

Som dere ser av bilder så er den fremste delen ( blå ) fra Rossi i Italia - disse har jeg kontaktet men

de påstår at en 12 v. motor (objekt til høyre på bilde) - ikke er levert av dem ( og det kan nok stemme ).

Håper noen med elektro kunnskaper kan hjelpe.Feilen ligger i magnetene rundt ankeret inne i godset som

har løsnet slik at jeg ikke får den til å fungere lenger...

 

img_3079.jpg

img_3097.jpg

img_3087.jpg

 

Mvh

tcic1

Link to post
Share on other sites

Har du noe navn (eller bilde) på selve vinsjen? Antagelig har vinsjprodusenten kjøpt gir fra Rossi og motor et eller annet sted og da er nok nøkkelen å finne vinsjprodusenten.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hei, SveinHa - dette er nok en litt konstruert vinsj ja - på bilde du ser så er den blå delen fra Rossi og motoren

kommer nok fra et annet sted ? Denne enheten samlet drives av dette tannhjulet på Rossi delen sammen med andre

tannhjul.Systemet for øvrig er slik at ved "slipp" av ankertau så utløser jeg en annen sylinder sak ( les pumpe ) altså

en arm som frigjør og låser tauet på en reim av gummi ( virker helt fint ).Så det er nok som du sier at jeg må forsøke

å finne til produsenten av motoren ( men tror ikke det er en vinsjprodusent ?? ) - eller hva tror du ?

Kan f.eks. en motor til en Ilas ankervinsj stemme hvis jeg er heldig ?

mvh

tcic 1

Link to post
Share on other sites

Forstår jeg riktig om den er hjemmelaget? Hvis ikke bør produsenten kunne spores opp og evt. levere ny motor. Om magnetene er løsnet kan kanskje et vikleverksted som Elektro-Drift hjelpe.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Her var mye god hjelp å få :wink: den linken til nahenrik er vel noe av det jeg kanskje leter etter.

Nå passer ikke noen mål på den linken med min type men det er jo en MP - No 87 og den var ikke der.

Når det gjelder Elekto Drift så har jeg sendt bilder og mail til dem så får jeg se om det er mulig å gjøre noe derfra.

Hele vinsjen/motoren er nok orginal ( tenker på delene )- men som sagt i 2 deler - og sammensatt i en løsning som

utgjør den som en vinsj.

Rossi i Italia er kjempesvære ser jeg men det står ikke noe

på selve motoren uten dette merke ( se bilde ovenfor ).Der tror jeg som sagt " nahenrik " er inne på noe.

Hadde jeg enda hatt produsent navnet på den.

Skal også ringe Fredrikstad i morgen ( hehe... husk å lese kart ja..huff.. ).

Flotters " båtvenner " blir litt tungt for en gamling som meg med dårlig rygg å hale og dra det tunge ankeret.

 

mvh

tcic 1

Link to post
Share on other sites

Dette får du nok fixet.

Hadde selv samme problem på en vaskemaskins motor, demonterte allt og limte på plass magnetene med epoxy.

Dette holdt til maskinen gikk på dynga.. og det tok noen år...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Ta kontakt med Italienerne.....

 

http://www.motoriarduini.com/inglese/contattaci.html

 

Mulig motoren din er utgått, men kanskje den er erstattet av en nyere med et annet nummer.

 

Det er kanskje ikke det billigste alternativet, men er du heldig kan du kanskje få en motor som passer rett inn.

 

Er det dyrt, hør med Vikleverkstedet i Fredrikstad, de gutta der fikser det meste.... Lykke til

Link to post
Share on other sites

Litt info.

Vel da er mye prøvd i løpet av kort tid.Ringte Fredrikstad i dag og traff både far og sønn ( kjempe koselige folk ) :flag: .

Der sa de at hvis jeg ikke fikk tak på motor kunne jeg lime på magnetene igjen med Araldit ( for i natt så fikk jeg løs ankeret

i motoren og tok det ut og da var 3 magneter løse ).Men gjorde en bommert med å ta ut magnetene uten å merke hvordan

di satt :smash: IKKE GJØR DET folkens.... løsningen er å legge magnetene med 1 meters mellomrom etterhverandre for å

finne pol rettningen ( det er +/- på magnetene ) hmmm.. men ved hjelp av sakkyndige fra Fredrikstad så skulle et kompass

brukes til å sveipe over de og se på rettningen av polene.Legg magnetene med buen opp i lengderettning. Tror jeg fikk det til,

for hvis du skal lime de og de sitter galt så går ikke dette bra... :lipseal: Så vært å prøve tipset til 880.Den virker jo ikke i dag heller -

i påvente av å få tak på en motor.

Takk igjen til dere som hjelper.

mvh

tcic 1

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...