edd Startet 14.Juli.2009 Del på Facebook Startet 14.Juli.2009 Hei. Kjøpte meg en mercury 10hk for et par uker siden. Den startet men når jeg får den på vannet så går den bare på en sylynder under belastning og på tomgang.. Byttet den ene coilen da jeg trodde dette var problemet men det hjalp ikke. har prøvd og ta av plugghettene for og finne ut av vilken sylynder den ikke gikk på. Da kommer problemet, den går på begge to men ikke samtidig. . Har prøvd og rense forgasser uten at dette hjalp no som helst. Også kontrolert at tennings rekkefølge er riktig. tar imot tips med takk hilsen frustrert mercury eier.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
edd Svart 14.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Den er foresten fra midten av 90 tallet en gang...... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
edd Svart 14.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Ingen som har noen gode ideer Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
logget av Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Sett en strek over 10 tallet og skriv 5 bak. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
avsluttet Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 (redigert) Den startet men når jeg får den på vannet så går den bare på en sylynder under belastning og på tomgang.. da går den på begge når du starter den på land? Det kan være at det kommer saltvann inn i cylinderen. Men det kan jo ha mange årsaker. redigert. nei, du skriver at den går på begge, men ikke samtidig. da er det nok ikke det.... Redigert 14.Juli.2009 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
edd Svart 14.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 stemmer det. når jeg tar av pluggledningen på den øverste sylynderen går den og når jeg tar av den nedre og setter på den øverste så går den. men ikke begge to på en gang... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
FM 8-12 Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 i å med at det er en mercury er det utrolig at den går i heletatt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
edd Svart 14.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Er disse motorene så dårlig eller. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Kan det tenkes at spolen ikke gir nok strøm til gnist på begge pluggene. Noen 2-syl totaktere tenner på begge sylindere samtidig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Droll Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Hei. Kjøpte meg en mercury 10hk for et par uker siden. Den startet men når jeg får den på vannet så går den bare på en sylynder under belastning og på tomgang.. Start med å verifiser OM den går på en eller begge sylindere, koble til ei stroboskob lampe ( tennings lampe )... koble klypa til plugg ledningen...blinker det, blinker det jevnt.... bytt til andre plugg ledningen...blinker det, blinker det jevnt.. OBS hvis du bruker en bil modell må du ha et bilbatteri også, koble pluss og minus ifra lampa til batteriet... du må også koble en ledninge ifra batteriet minus pol til motorens gods. Ellers tror jeg du skal ta en titt på forgasseren, symptomene kan tyde på feil innstillinger + muligens tid for en god rens.. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post Share on other sites More sharing options...
rhummels Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Hei! Hvis den kun tenner på ene pluggen er det nok CD-Switchbox'en som er gåen. Hvis den tenner på begge, men kun får halv turtall er det sansynligvis statoren som er gåen (spolen for høyt turtall er gåen). Boksen har delenr 339-7452A19 mens statoren har 86617A20 - regn med at en forhandler vil ta 2000+ for hver av komponentene. Siden du sier at den tenner på begge regner jeg med at det er statoren som er defekt. Du kan måle motstanden på denne for å få en indikasjon, ellers må du ha et spesielt måleapparat (DVA) som klarer å måle pulsspenninger som blir produsert i spolen. R Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.