Jump to content

mercury 10hk som går på en sylinder....


edd

Recommended Posts

Hei. Kjøpte meg en mercury 10hk for et par uker siden. Den startet men når jeg får den på vannet så går den bare på en sylynder under belastning og på tomgang.. Byttet den ene coilen da jeg trodde dette var problemet men det hjalp ikke. har prøvd og ta av plugghettene for og finne ut av vilken sylynder den ikke gikk på. Da kommer problemet, den går på begge to men ikke samtidig. :headbang: . Har prøvd og rense forgasser uten at dette hjalp no som helst. Også kontrolert at tennings rekkefølge er riktig. tar imot tips med takk hilsen frustrert mercury eier....

Link to post
Share on other sites

Den startet men når jeg får den på vannet så går den bare på en sylynder under belastning og på tomgang..

 

da går den på begge når du starter den på land? Det kan være at det kommer saltvann inn i cylinderen. Men det kan jo ha mange årsaker.

 

redigert. nei, du skriver at den går på begge, men ikke samtidig. da er det nok ikke det....

Redigert av traust (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei. Kjøpte meg en mercury 10hk for et par uker siden. Den startet men når jeg får den på vannet så går den bare på en sylynder under belastning og på tomgang..

 

Start med å verifiser OM den går på en eller begge sylindere, koble til ei stroboskob lampe ( tennings lampe )... koble klypa til plugg ledningen...blinker det, blinker det jevnt.... bytt til andre plugg ledningen...blinker det, blinker det jevnt..

OBS hvis du bruker en bil modell må du ha et bilbatteri også, koble pluss og minus ifra lampa til batteriet... du må også koble en ledninge ifra batteriet minus pol til motorens gods.

 

Ellers tror jeg du skal ta en titt på forgasseren, symptomene kan tyde på feil innstillinger + muligens tid for en god rens..

 

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Hei! Hvis den kun tenner på ene pluggen er det nok CD-Switchbox'en som er gåen. Hvis den tenner på begge, men kun får halv turtall er det sansynligvis statoren som er gåen (spolen for høyt turtall er gåen). Boksen har delenr 339-7452A19 mens statoren har 86617A20 - regn med at en forhandler vil ta 2000+ for hver av komponentene.

 

Siden du sier at den tenner på begge regner jeg med at det er statoren som er defekt. Du kan måle motstanden på denne for å få en indikasjon, ellers må du ha et spesielt måleapparat (DVA) som klarer å måle pulsspenninger som blir produsert i spolen.

 

R

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...