Jump to content

Tapet løsner fra veggen i seilbåt fra 1979


TrioOslo

Recommended Posts

Jeg tror det er kunstlær/skai. Har forsøkt forskjellige typer lim uten hell....

 

Hadde samme problemet på min Ada 32, På badet løsnet skaien oppunder dekk.

Når jeg presset den opp igjen så satt den, men løsnet igjen etter et par dager.

 

Det var en flink nederlender som jobbet på Sjøsenteret på Husvik nord for Drøbak ca 1986. Husker ikke navnet, men han var en annerkjent glassfiber reperatør og en mirakel mann med maling og lakk.

 

Han tok en sprøyte med en blanding av aceton og "et eller et annet", stakk hull midt i taket og sprøyta dette inn mellom taket og skaien. Klappet litt rundt og lot der renne ut igjen med en gang (tror han sa at skaien gikk i oppløsning ellers).

Så lot han skaien henge "og sagge" et par dager også sprøytet han inn en cocktail av epoksy, herder og noe som gjorde det mer tynntflytende. Klappet litt rundt og lot det renne ut.

 

Så tok han en plate (som passet oppunder dekk) la en like stor pute oppå, og stemplet det hele opp med en stokk.

24 timer etter satt skaien som den skulle og gjør det vel enda om båten flyter nå snart 25 år etter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...