DB90Even Startet 15.Juli.2009 Del på Facebook Startet 15.Juli.2009 (redigert) Jeg er ute etter en billig kart plotter, har sett igjennom noen sider men synnes 5000 ++ er litt mye for en kartplotter. Det er en del poster som dette før, men det kommer jo salg og nye kartplottere ut på markedet hele tiden. Så hadde blitt glad vist noen kunne finne en billig en =) Har sett på følgende sider til nå: maritim.no, marineshop.no og nettbaat.no. Redigert 15.Juli.2009 av Vann mannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Eagle har noen rimelige og greie kartplottere Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Kjøpte meg nettopp en garmin 525 fra usa, 4000kr. Det er halv pris i forhold til norge. Kjøpte også G2 vision kart brikke over sør norge, 900kr....Ebay. leveringstid var ca en uke. Ser ikke noe grunn til å handle her i landet så lenge prisforskjellen er så stor. Man har fortsatt garanti selv om det blir kjøpt fra utlandet. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Hvis du skal ha en ny plotter med fargeskjerm til under 5000kr må du nok handle fra utlandet. Enig i at Eagle har rimelige og bra plottere. Bør ha minimum 480x480 punkters skjermoppløsning på en 5' skjerm syenes jeg, ellers blir kartet kornete eller bare kan vise et veldig lite utsnitt. Du kan få deg en Eagle Intellimap 642c iGps Chartplotter med 640x480 skjerm for ca 4000 kroner inkludert moms og frakt Eagle Intellimap Hvis du ikke har lyst til å handle i fra USA på egen hånd, kan det norske firmaet Jetcarrier hjelpe deg. Jetcarrier Shop 4 You Jeg har ikke erfaring med denne tjenesten men har brukt Jetcarrier mye for frakt når jeg har handlet i USA, bare positive erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
DB90Even Svart 15.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Jeg er litt skeptisk for å handle utenlands. Men det er noe jeg kanskje må for å få en såpass pris på en grei kartplotter? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Hvis du handler i fra England i stedet fra USA er garantireperasjoner mye enklere. Lowrance GlobalMap 5150 er samme plotter som Eagle Intellimap 642, men med utvendig gps antenne. Kan få den for 274 GBP i UK. GlobalMap 5150 Sitér dette innlegget Link to post
Lakecaptain Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Det finnes denne her, som Seatronic mente kunne anbefales. (Jeg endte allikevel Garmin 25S). http://seatronic.no/kartplotter-kartplotte...ine-t55-02-p-39 Men så kommer jo kartet i tillegg med drøyt 2000,- Sitér dette innlegget Link to post
gimo Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Noen som har erfaringer med Samyung sine kartplottere, de har 30% i Juli og jeg trenger kartplotter i går? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Uansett hva du kjøper så ikke kjøp plotter med mindre en 10" Skjerm. En plotter med 5-6" skjerm blir mer til iritasjon en til glede. Har selv en nr 2 plotter ute på dekket med 8" skjerm og den blir iriterende liten og skal derfor byttes ut med en 12" panelPC til neste sesong. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Kanskje du bør vurdere en tur til optikeren Ingen tvil om at det er fordel med stor skjerm, men å fastslå bombastisk at folk ikke bør kjøpe mindre plottere enn 10" er å gå litt langt. Husk at alle ikke har 40' båt som deg og dermed plass til flere store skjermer, 20 tusen++ for en 10" skjerm er det selvsagt heller ikke alle som har budsjett til. En 5" skjerm med god oppløsning vil fungere bra for mange hvis skjermen ikke deles. Hvis skjermen skal deles bør den nok minimum være 6,5-7". Jeg har selv 5, 6,5 og 8,4" plottere og har også brukt 12". Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Jeg vil anbefale deg å vurdere hvilke kvaliteter du vil ha på plotteren. Hva er viktig. Har Garmin nå og savner logg dvs, timeteller, utseilt distanse osv. Mange merker har slik informasjonsmulighet. Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Har 5", og det holder for meg. Skal du opp i størrelse øker kostnaden mye Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Og navigere etter en 5" skjerm blir som og se film på mobiltelefoner. Helt ubrukelig etter min mening. Skal man først kjøpe plotter så kjøp noe skikkelig som du kan ha glede og nytte av. Sitér dette innlegget Link to post
Bømlafjord Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Eg kjøpte meg no en Satmap active 10 plotter. Kanskje liten skjerm vil mange si men det kjem jo ann på hvor den skal brukes og hvor mykje du vil betale. Så langt er eg fornøyd, liten grei sak som er lett å betjene og for min del som har en 17 fots Askeladden er denne størrelsen ok. Prisen var 3998 med sjøkart som dekker hele vestlandet. Det supre er jo at skal eg til fjells eller på biltur er det kun å kjøpe en ny kartbrikke og benytte samme plotteren. Sitér dette innlegget Link to post
Trond W. Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Jeg er også helt fersk båteier.. og sitter å surfer på nettet til øyet blir stort og vått... har søkt på kartplottere og fant denne artikelen på nettet: http://www.klikk.no/motor/baat/article475373.ece dette er en test av Garmin GPSMap 620. Er det noen som har noen erfaringer med den? Har et budsjett på 10 000, men må kunne få den på mandag (ja førstkommende) da jeg skal hente båten i kristiansand og kjøre den til Røyken. Eller er det andre kartplottere, leverandører dere anbefaler. Håper noen kan gi meg noen gode svar... Takk på forhånd! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.