Jump to content

Verdi på AQ171 ?


thon

Recommended Posts

dette er en b250 16v på 167hk produsert fra 1986-1989. Nei eg veit ikkje eg altså, men om den er utslitt og må overhales så veit ikkje eg om det er så attraktivt. Var vel 290 drev de kom med tenke eg. Spørsmålet blir vel hva koster en sånn som longblock

Link to post
Share on other sites

om dette var en motor til bilen , ville du da betalt det samme for den?` hvis ja; go for it. Hvis nei, vel..

<nei eg skal ikkje uttale meg meir enn nødvendig om ting eg ikkje har greie på men 10 000 for en 15 år gammel motor som må overhales høres ikkje heilt bra ut

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

jeg har ikke så rare greene på motorer, men hvis jeg var i markedet for en slik motor og den var overhalet på en skikkelig måte ( ikke bare oljeskift og ny maling ) og motoren var komplett med marinisering så ville jeg ikke synes at 10 000 var en ublu pris. Selve motoren er jo en slitesterk rakker, men det er verre med alt som er skruvet fast på yttersia,Har selv erfart at det fort blir dyrt å reparere dårlig mariniseing.

Link to post
Share on other sites

om dette var en motor til bilen , ville du da betalt det samme for den?` hvis ja; go for it. Hvis nei, vel..

<nei eg skal ikkje uttale meg meir enn nødvendig om ting eg ikkje har greie på men 10 000 for en 15 år gammel motor som må overhales høres ikkje heilt bra ut

 

 

Det ligger topper som dette ute til salgs for flere tusenlapper. Om motoren er verdt 10k i bilverden skal ikke jeg uttale meg om fo Volvo har jeg ikke noe greie på.

Nå har ikke jeg tenkt til å handle denne motoren da jeg har fått vite at jeg lett kan få det i en B230 med 531 topp, K-kam og større gassere så jeg bygger nok det istedet.

Men det virker nok fornuftig som du sier om 10k for gammel motor, men er ikke "mariniseringen" verdt noe ekstra? Trodde såmt var dyrt jeg.

 

Takker for bra svar:)

Link to post
Share on other sites

joda såklart varmeveksleren, eksosmanifolden og sjøvannspumpa er verdt noe, er ikkje akkurat billig som nytt men spørs om ikkje manifolden klar for å skiftes likevel da? Varmeveksleren er vel dyreste enkelkomponent. Hadde det vært en motor til bare å slippe nedi så hadde no saken stilt seg helt annerledes. Kansje den går som ei klokke slik den er?! Men når du sier ukjent tilstand så er det nå ikkje sikkert det holder med bare bytte av ringer tetninger osv. Om det må f.eks må maskineres noe eller straks noe må settes bort så flyger kronene veeldig fort. Så når den faktoren er såpass ukjent så ville eg vært i tvil iallefall. Da ville eg heller begynt koste på en mykje billigere motor og heller kjøpt til mariniserings-tinga for pengane.

For å bruke mitt eget prosjekt som eksempel så var motoren min tatt kvelden og beyond repair. Da kjøpte eg heller en spill ny longblock og flytta over det utvendige som var brukende istadenfor å kjøpe en 10-15-20 år gammel båtmotor til samme pris.

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...