thon Startet 15.Juli.2009 Del på Facebook Startet 15.Juli.2009 Noen som vet ca Verdi på en AQ171 som bør overhales pga ukjent historikk? Jeg overhaler selv så den delen koster ikke noe, men må jo ha lager, stempelringer, pakningssett osv. Er en komplett sånn verdt 10000kr? Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 eg ville sagt motoren er verdilaus, drevet er vel verdt noen kroner Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
thon Svart 15.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Såpass ja..hehe. Åssen drev bruker dem på disse da? VP280? Denne er uten drev. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 dette er en b250 16v på 167hk produsert fra 1986-1989. Nei eg veit ikkje eg altså, men om den er utslitt og må overhales så veit ikkje eg om det er så attraktivt. Var vel 290 drev de kom med tenke eg. Spørsmålet blir vel hva koster en sånn som longblock Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
thon Svart 15.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Det er vel en B230 med 16v topp og "marineveiv" som har lenger slaglengde. Derav 2,5 liter. Samme rødblokka som alle andre B230 motorer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 (redigert) om dette var en motor til bilen , ville du da betalt det samme for den?` hvis ja; go for it. Hvis nei, vel.. <nei eg skal ikkje uttale meg meir enn nødvendig om ting eg ikkje har greie på men 10 000 for en 15 år gammel motor som må overhales høres ikkje heilt bra ut Redigert 15.Juli.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sofa Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Hei jeg har ikke så rare greene på motorer, men hvis jeg var i markedet for en slik motor og den var overhalet på en skikkelig måte ( ikke bare oljeskift og ny maling ) og motoren var komplett med marinisering så ville jeg ikke synes at 10 000 var en ublu pris. Selve motoren er jo en slitesterk rakker, men det er verre med alt som er skruvet fast på yttersia,Har selv erfart at det fort blir dyrt å reparere dårlig mariniseing. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nroo7 Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 stikker kanskje hodet for langt frem her men trodde aq 171 var en rekke sekser som het b30 i bil og att den største 4 sylindra het aq151 og att denne var en stroket b23 med 16 ventiler? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 det er aq170 som er rekkesekseren. aq151 er vel samme motoren ja men aq171 har meir fres Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
thon Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 om dette var en motor til bilen , ville du da betalt det samme for den?` hvis ja; go for it. Hvis nei, vel..<nei eg skal ikkje uttale meg meir enn nødvendig om ting eg ikkje har greie på men 10 000 for en 15 år gammel motor som må overhales høres ikkje heilt bra ut Det ligger topper som dette ute til salgs for flere tusenlapper. Om motoren er verdt 10k i bilverden skal ikke jeg uttale meg om fo Volvo har jeg ikke noe greie på. Nå har ikke jeg tenkt til å handle denne motoren da jeg har fått vite at jeg lett kan få det i en B230 med 531 topp, K-kam og større gassere så jeg bygger nok det istedet. Men det virker nok fornuftig som du sier om 10k for gammel motor, men er ikke "mariniseringen" verdt noe ekstra? Trodde såmt var dyrt jeg. Takker for bra svar:) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 (redigert) joda såklart varmeveksleren, eksosmanifolden og sjøvannspumpa er verdt noe, er ikkje akkurat billig som nytt men spørs om ikkje manifolden klar for å skiftes likevel da? Varmeveksleren er vel dyreste enkelkomponent. Hadde det vært en motor til bare å slippe nedi så hadde no saken stilt seg helt annerledes. Kansje den går som ei klokke slik den er?! Men når du sier ukjent tilstand så er det nå ikkje sikkert det holder med bare bytte av ringer tetninger osv. Om det må f.eks må maskineres noe eller straks noe må settes bort så flyger kronene veeldig fort. Så når den faktoren er såpass ukjent så ville eg vært i tvil iallefall. Da ville eg heller begynt koste på en mykje billigere motor og heller kjøpt til mariniserings-tinga for pengane. For å bruke mitt eget prosjekt som eksempel så var motoren min tatt kvelden og beyond repair. Da kjøpte eg heller en spill ny longblock og flytta over det utvendige som var brukende istadenfor å kjøpe en 10-15-20 år gammel båtmotor til samme pris. Redigert 16.Juli.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Grapsorz Svart 28.Januar.2012 Del på Facebook Svart 28.Januar.2012 jeg er på jakt etter deler til et projekt. har du fremdeles motoren? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tallisman Svart 29.Januar.2012 Del på Facebook Svart 29.Januar.2012 Volvo generelt og i hvertfall når de i tilegg er tilkoblet Hekkansagregat hvil det mest rigtige hvære att en måtte betale for og bli kvitt rukklet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Grapsorz Svart 29.Januar.2012 Del på Facebook Svart 29.Januar.2012 jeg er bare på jakt etter en AQ171 helst AQ171C som base til en motor jeg vil bygge meg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.