optimax 150 Startet 16.Juli.2009 Del på Facebook Startet 16.Juli.2009 Er det noen som har gode erfaringer med resturanter som ligger på "bryggekanten" i Ytre Oslofjord?? Vet om Den blaa brygge på Hvasser og Engelsviken Brygge i Engelsviken. Begge er flotte spisesteder og rett i vannkanten... Er det noen flere lignende steder?? Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Villa Malla på Filtvedt er et fantastisk hyggelig sted. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
VannTro Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Kaster litt liv i denne tråden igjen. Jeg leste et ViMenn båt fra Juli 2007 og ser en artikkel som omhandler Engø Gård på Tjøme. Det ser rett og slett ut som et sted hvor gastronomien regjerer og jeg husker at Hellstrøm brukte stedet som ispirasjon for et av serveringsstedene han skulle hjelpe i "Hellstrøm rydder opp". Tilgangen fra vannet er mellom Mågerø og Burø og inn til Grimestadbukta i fra øst og kommer man fra vest går man leia opp Tønsbergfjorden og dropper ankeret på østsiden av Hui. Engø Gård har vistnok 2 brygger med utriggere liggende innerst i Grimestadbukta, men seilbåter er henvist til østsiden av Hui og anker grunnet dybdeforholdene i Grimestadbukta. Så kommer spørsmålet: Har noen spist der og kan det karakteriseres som en gastronomisk opplevelse litt utenom det vanlige ? Legger også ut en link til hjemmesiden deres: Engø Gård Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bitteliten Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Hotell Refsnes Gods på Vest siden av Jeløya (rett N for Gullholmen). Har egen brygge. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 (redigert) Engø Gård anbefales på det varmeste! Der er det bare helt rått! (Jeg har ikke vært hele jorda rundt, men ville tatt sjansen på å invitere en verdensmester. Vedkommende hadde garantert blitt helt rystet!) Anbefaler, på det varmeste, både mat, vin og ikke minst selve stedet. Ta en helg med én du er glad i! Et minne for livet! Kanskje ikke et sted man drar med båten? Jeg vet ikke, for jeg har bare vært der med bil. Sjøen er like i nærheten, dog! Mvh. Strawberry Redigert 17.August.2010 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
VannTro Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 (redigert) Artig å høre erfaringen med stedet Strawberry for ViMenn skryter minst like mye. Med egen brygge og et par minutters gange fra sjøen så kan man vel også benytte båten, selv om jeg også ser sjarmen ved å overnatte på stedet. Takker for verifisering av ViMenn artikkelen ! Redigert 17.August.2010 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Key Freak Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Restaurant og restaurant.... men Krabba i Holmsbu er verdt et besøk, særlig hvis man vil spise fiskesuppe. Den er nesten på høyde med fiskesuppa i Engelsviken. Jeg har testet begge i sommer. OK, Holmsbu er kanskje ikke ytre Oslofjord, men veldig nær. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Christensen Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 men Krabba i Holmsbu er verdt et besøk, OK, Holmsbu er kanskje ikke ytre Oslofjord, men veldig nær. Krabba er koselig, anbefaler dessert på Cafe Juno, verdens beste Irish!!!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Bitteliten Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 noen som kan legge ut et kartbilde av hvor Engø går ligger? har de egen brygge som man kan ligge på over natten? Sitér dette innlegget Link to post
Magne_F Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Ligger en brygge her (se link http://kart.gulesider.no/m/IbJBb) Men tror ikke du kommer inn eller får lagt deg med spesielt stor båt. Sitér dette innlegget Link to post
Janrik Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Prøv Støtvig Hotell på Larkollen, Siste høst for det gamle hotellet! Havet festbord i helgene frem til 18 sept. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Eh - sist jeg var der var på russeball. Da var det vel annet som var bedre enn maten..... har de hevet seg 100 hakk nå eller? De er ikke akkurat kjent som den lokale Helstrøm liksom ... Sitér dette innlegget Link to post
Janrik Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Russeball, ja sier vel litt det. Blå? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Husker ikke helt fargen på veggene den dagen. Det var vel litt mer "øl damer og vin" i fokus da.... Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Ligger en brygge her (se link http://kart.gulesider.no/m/IbJBb) Men tror ikke du kommer inn eller får lagt deg med spesielt stor båt. Da er du ikke så veldig langt unna denne uthavnen: Kart / Gule sider Her kan du ligge longside med stor båt, men det er litt bratt fra båten, og litt lenger til Engø gård. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
innaskjærs Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Fiskesuppen på Engelsviken Brygge i Onsøy, Fredrikstad er verdenskjent.... Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
dante Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 (redigert) noen som kan legge ut et kartbilde av hvor Engø går ligger? har de egen brygge som man kan ligge på over natten? Har du en båt som stikker 1 meter eller mer kan man legge til longside på en brygge her (pilen) - ved et rødt båthus hvor det står et stort skilt med "Engø Gård". Ring Engø og avtal først. Har man en mindre båt anbefales det at man legger til i havnen i bukten rett nord for Engø. Har arrangert sommeravsluting med jobben og lagt til på sørsiden når vi har kommet med båt - det er bare en liten rusletur rett nord og man er i hus. Maten kan anbefales på det sterkeste og de velger tilgjengelige råvarer tilpasset årstiden. Råvarer er av beste kvalitet og nøye valgt av sjefskokken. Jeg har også hatt julebord der - kan anbefales på det sterkeste. Redigert 17.August.2010 av dante (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 Fikk svar fra Engø at vi kan ligge på deres Medø brygge i Røssesundet. Er det den brygga du viser dante? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 Hei! Det er også fint å ligge langs med fjellet på styrbord side når du går inn i bukta på innsiden av Urdeholmen. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 (redigert) Jeg bekrefter gjerne at Engø Gård er i særklasse med sitt gourmetkjøkken. Jeg har gjestet stedet ved flere anledninger, både med norske og utenlandske gjester, og tilbakemeldinger og opplevelser på både på mat og selve stedet har vært i toppklasse. Sist jeg var der begynte meny-prisene på en 3-retter på ca. 700,- og derfra kan man bygge på ut fra menyen og "dagens anbefalinger". Gjester man først Engø, anbefaler jeg å ta løpet ut og bestille en 6-7 retter med en gang, som gjerne havner på rundt 1000-lappen. Til drikke ber du om hjelp fra meget kompetent betjening, men et tips er å sjekke høyremargen på vinkartet, da vinkjelleren der nok er mer eksklusiv enn hva du normalt finner i mer hjemlige hyller. Jeg tar med tipset som allerede er nevnt over: Skal du gi din kjære en opplevelse utenom det vanlige, så er det en sikker oppskrift å bestille en helaften rundt en 7-retter på Engø. Og går du i 3-5 fots-tanker som du ikke har turt å lufte på annen måte, så kan et besøk på stedet sikkert også anbefales som en myk og sikker tilnærming for videre hjemlige forhandlinger Redigert 18.August.2010 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 Tja, si det... mulig vi har forskjellige preferanser når det gjelder betegnelsen "god mat" ? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 Takker for mange inspill rundt Engø Gård. Her skal det i hvert fall planlegges besøk. Om det blir sjø eller landveien får tiden vise. PS. Lurer på om det ikke var deg jeg tok i mot på Brygga i Horten på lørdag Phoebe.....(hadde en liten luftetur for noen venner som testet barene i Horten) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Avsluttet_1 Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 (redigert) PS. Lurer på om det ikke var deg jeg tok i mot på Brygga i Horten på lørdag Phoebe.....(hadde en liten luftetur for noen venner som testet barene i Horten) Det var det nok dessverre ikke, VannTro. Jeg var på vannet i helgen, men lå i Tønsberg-skjærgården fra fredag til søndag. Ellers er det jo alltid utrolig hyggelig å treffe BP-medlemmer, noe jeg også gjorde sist helg da båten ble gjenkjent av et annet medlem her som har en Agder 840. Båten min er ikke å ta feil av, navnet "Phoebe" (utt:"Fibi") står på begge sider på FB og på hekken med bokstaver i rustfritt stål, så ser du meg kløne inn en havn, så ta gjerne i mot Redigert 18.August.2010 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.