Jump to content

goldfish 30 sport, historie/info

andersb

Recommended Posts

har noen litt mere info her? tenker da på gamle svære skjærsgårdsjeepen fra 95-96 typ, ikke den nye "sportcruiser" hvor mange ble laget? og med hvilke motorer/pris nye?

design og at de er laget av goldfish skulle jo tilsi at det er sjøsterke båter.

vurderer ta en liten tlf dit for å høre, men tenkte jeg skulle sjekke her først, har prøvd google, men alle snakker jo bare om den nye sport cruiser

• 6 måneder senere...

Løfter litt på en gammel tråd her, og ettersom tråden er et godt halvår, er jeg litt usikker på hva du fant ut av ditt søkende.

Jeg kan uansett informere (etter de opplysningene jeg innehar) om at det kun ble produsert seks eller syv, og alle er produsert og solgt i 95 og 96. Alle, med unntak av én, er produsert med innenbordsmotorer, hvorav to med dieselmotor.

For hva jeg vet, lever alle sammen i beste velgående, og er spredd med gjevne mellomrom fra Oslofjorden, rundt på sørlandet, Stavangerområdet (mulig en i Bergen).

Ryktene sier at støpeformene til disse båtene er destruert av produsenten, for å unngå reproduksjoner.

Det går en på Nøtterøy med 2× Mercury 225 hk. British Racing Green skrog. Mener båten er en 95 eller 96 mod. med targabøyle.

Den skal vist være den eneste med påhengere. Gamle båten til Pål Solid.

Du har helt rett :yesnod: det henger 2 stk. Optimaxmotorer på denne,og den har gått i Tønsbergområdet de 10 siste årene. Og, ja like korrekt, det var Pål Sollie som bygde denne til eget eie og bruk.

....og en ting til, - jeg er den lykkelige eier :smiley:

• 8 år senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Hei

Jeg har nå kjøpt en av disse klassikerne og er i gang med diverse oppgraderinger. Båten er en av de to grønne og får nå ny Yanmar 315hk, modifisert benk/ståkonsoll fra GF29, nye puter, alt elektrisk og nye logoer mm. 

Et par bilder slik som den så ut - så skal jeg legge ut et par bilder etterpå. Det er også et par bilder av den andre grønne - den har GF og ble sist sett i Sverige.

1325EFB2-9AFA-4D58-9F5C-272FB08AAD45.png

BBF62999-6F5D-47E4-9C0E-ED77A9EA4FE5.png

E8EE506C-CC13-4236-8F4B-89CAFF060E6D.jpeg

6C611997-50EB-454C-9306-737DDABD27EB.jpeg

5576EF6A-F157-4B6D-A913-79140FCF5E8C.jpeg

17397EEC-FF9A-49CE-8359-792A5A6466FC.png

AA743F36-A8C7-4514-83BE-E15D60DC8596.png

5630C096-90C4-48EA-9E89-F97C1D2816BB.jpeg

Redigert av beb (see edit history)
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Ja, det stämmer. Den går i Sverige nu. En helt fantastisk båt i mycket bra skick och väl utrustad. Såg någon fråga om fart och det är 56 knop i dagsläget. Men ja, lite (för) låg därbak är den allt :) Angående sjunken, så hade den fastnat i/under bommen på annonsbilden ovan, tagit in vatten därbak där all el sitter så allt sådant är nytt. Idag funkar allt som det skall och den var "halvsjunken" några timmar. Det var en båtfirma som ägde den för eget bruk så de hade alla förutsättningar att fixa allt som blev påverkat av händelsen. Det stämmer även att den är den enda med utombordare och byggdes av och till en av bröderna Sollie.

En fråga till övriga ägare i tråden: Har ni toalett och så i ruffen i styrpulpeten? Om ja, fast spoltoalett eller Portapotti-typ?

IMG_1819.JPG

fullsizeoutput_3b46.jpeg

DDIbYUmRSwSG4HxTnX6Ghg.jpg

+agsK9ZJSR27FOLd27oYkQ.jpg

U4ohZeh+TbKGvI%aqubkYQ.jpg

1PM%eX8lShqAE9AS7FmT%A.jpg

Redigert av Lambert (see edit history)
  • 1 måned senere...
On 7/11/2019 at 12:19 AM, Lambert said:

Ja, det stämmer. Den går i Sverige nu. En helt fantastisk båt i mycket bra skick och väl utrustad. Såg någon fråga om fart och det är 56 knop i dagsläget. Men ja, lite (för) låg därbak är den allt :) Angående sjunken, så hade den fastnat i/under bommen på annonsbilden ovan, tagit in vatten därbak där all el sitter så allt sådant är nytt. Idag funkar allt som det skall och den var "halvsjunken" några timmar. Det var en båtfirma som ägde den för eget bruk så de hade alla förutsättningar att fixa allt som blev påverkat av händelsen. Det stämmer även att den är den enda med utombordare och byggdes av och till en av bröderna Sollie.

En fråga till övriga ägare i tråden: Har ni toalett och så i ruffen i styrpulpeten? Om ja, fast spoltoalett eller Portapotti-typ?

IMG_1819.JPG

fullsizeoutput_3b46.jpeg

DDIbYUmRSwSG4HxTnX6Ghg.jpg

+agsK9ZJSR27FOLd27oYkQ.jpg

U4ohZeh+TbKGvI%aqubkYQ.jpg

1PM%eX8lShqAE9AS7FmT%A.jpg

Någon anledning till att du begär 545 000 till skillnad från 400 000 den låg ute för tidigare i år annat än att du gillar pengar? Ser inte ut som du gjort något på båten sen Hallsten sålde den...

Redigert av Cliffen80 (see edit history)
  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

@Cliffen80 Japp, var en hel del kvar så lade drygt 100 till... El/fjärr Ankarspel, trimplanskolvar,powertrim, instrumentering, belysning, montering av landström, GPS, toa, inredning pulpet för att nämna några grejer. Nej det är inte så lätt att se på bilderna men stod i annonsen som du tydligen läst. Onödig kommentar då du uppenbarligen inte har koll på läget.

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...