Jump to content

Skipsregistrere bruktbåt (ny demobåt) fra utlandet


Enzo

Recommended Posts

Jeg sitter her og teller på knappene og lurer på om jeg rett og slett skal kjøpe en båt jeg kom over her om dagen men jeg må låne penger for å kjøpe den og for å kunne pantsette den så må jeg da til med skipsregistrering , er denne registreringen noe som tar lang tid å få istand ? Kan den startes selv om båten ikke er kommet til Norge.

Båten er svenskbygd og befinner seg i Scandinavia.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring med skipsregistrene i Bergen er at de trolig er den statlige etat som arbeider raskest av alle de som jeg til vanlig har kontakt med. Det vil trolig være et spørsmål om svært få dager hvis du har de dokumentene som forventes.

 

(Til sammenligning har jeg en klagesak liggende hos Tollvesenet i Bergen, og da jeg ikke hadde fått svar etter to måneder sendte jeg en purring. Da fikk jeg svar tilbake at saksbehandlingstiden for øyeblikket var ca 7 måneder). :headbang::headbang::headbang:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Poseidon!

 

Hvis du først etter purring fikk vite at saksbehandlingstiden er 7 mndr, kan det være en tanke å minne de bolde tollere på at det er noe som heter Forvaltningsloven, og som sier at dersom behandlingstid er mer enn tre uker skal det informeres om dette, med begrunnelse.

 

(men det er jo ikke helt sikkert at det er strategisk lurt å minne dem på det, det vil kreve god byråkratisk sans å behandle en klagesak nøytralt etter å ha fått påpekt at man er tatt med buksene nede)

Laholm

Link to post
Share on other sites

Omregistreringen av Mariell tok ca. 1 uke fra jeg sendte papirene og nytt skjøte lå i postkassa. Omregistreringen må betales før prosessen starter

 

Veldig hjelpsomme og hyggelige damer på det kontoret. Ring å ta en prat med dem.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...