Jump to content

Distanse Son - Kristiansand?

princess32

Recommended Posts

Hei, har ikke kart liggende her jeg sitter. Har planer om å ta en tur til kristiansand med båten til søndag 19.07.09. Har tenkt å kjøre hele strekket uten stopp. Tenker å starte tidlig på morgenen på søndag.

Lurer på om noen kan gi meg en cirka distanse i nautiske mil??. Jeg vil gå via mossesundet og så sør vestover.

Takker for alle svar.

Ok, takk for svar, da drar jeg på søndag. Høres greit ut med 133 NM. Da bruker jeg sirka 12 timer eller mindre. Er det flatt hav bruker jeg mindre. Er greiest å ta i litt. Må jeg gå inn så blir det kragerø eller risør. Vil prøve å komme meg mest mulig sørover før "horden" fra oslo kommer. Sammtidig for jeg møte de folka jeg skal treffe og ligge innerst på brygga.

Hvordan er gjestehavnen i kristiansand??

• 10 måneder senere...

Vår begrensede erfaring av vestavær i området skriver seg fra kryssing fra Fredrikshavn til Kristiansand i fjor sommer. Da var det meldt drittvær, og vi hev oss ut tidlig på morgenen for å nå over før vestaværet kom for alvor.

Vi opplevde at de siste 10-15 nautiske milene til Oksøy var strevsomme, så vår konklusjon er at vi nok vil være mer restriktive på det strekket "når det går mot urolig vær" for å holde oss i den lokale terminologien.

Laholm

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...