princess32 Startet 16.Juli.2009 Del på Facebook Startet 16.Juli.2009 Hei, har ikke kart liggende her jeg sitter. Har planer om å ta en tur til kristiansand med båten til søndag 19.07.09. Har tenkt å kjøre hele strekket uten stopp. Tenker å starte tidlig på morgenen på søndag. Lurer på om noen kan gi meg en cirka distanse i nautiske mil??. Jeg vil gå via mossesundet og så sør vestover. Takker for alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
lasseolsen Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Jeg aner desverre ikke, men har du ikke plotter eller sjøkart? Burde kunne få det frem der vel? Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Jo da , har både plotter og sjøkart i båten. Men det har jeg ikke her. Derfor spurte jeg dere som hadde dette tilgjenglig. Da kunne jeg planlagt litt bedre med de jeg skulle treffe der nede. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Jeg pleier å regne ca 130 nm når man seiler relativt rette strekk. Sitér dette innlegget Link to post
thomasd Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Super løsning er å bruke Google Earth - gratis tilgjengelig. Trykk på "linjalen", velg "path" og "nautic miles", så kan du plotte akkurat den ruten du vil og få en tilnærmet avstand. Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 133 nm. God tur! Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
roaldbj Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Hei Zhik. Jeg antar at du har seilt strekningen. Det hadde vært interessant å få litt informasjon om hvilke leder du valgte. Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 17.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2009 Ok, takk for svar, da drar jeg på søndag. Høres greit ut med 133 NM. Da bruker jeg sirka 12 timer eller mindre. Er det flatt hav bruker jeg mindre. Er greiest å ta i litt. Må jeg gå inn så blir det kragerø eller risør. Vil prøve å komme meg mest mulig sørover før "horden" fra oslo kommer. Sammtidig for jeg møte de folka jeg skal treffe og ligge innerst på brygga. Hvordan er gjestehavnen i kristiansand?? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Juli.2009 Del på Facebook Svart 17.Juli.2009 Jeg håper at du følger godt med på værmeldingene. Jeg har sett litt på http://ocean.dmi.dk/anim/index.php, dvs vindmodellen til DMI. Denne pleier å fungere godt - ut fra denne er nok tidspunktet på døgnet svært avgjølrende for seilasen din. Det kan nok være noe grov sjø i området. Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 18.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2009 Så på det ja roald, blir nok ikke søndag. Får heller prøve til tirsdag. Takk for gode tips til værtjenester, har ikke vært inne på den siden enda. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Mai.2010 Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Jeg skal etter planen ta denne seilasen førstkommende lørdag 29. mai. Ser at ocean.dmi.dk melder om tiltagende vind fra vest i Kristiansansområdet. Pleier dette vanligvis å gi kraftig sjø omkring Oksøy fyr? Antar at hele seilasen går godt utaskjærs. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 28.Mai.2010 Del på Facebook Svart 28.Mai.2010 Vår begrensede erfaring av vestavær i området skriver seg fra kryssing fra Fredrikshavn til Kristiansand i fjor sommer. Da var det meldt drittvær, og vi hev oss ut tidlig på morgenen for å nå over før vestaværet kom for alvor. Vi opplevde at de siste 10-15 nautiske milene til Oksøy var strevsomme, så vår konklusjon er at vi nok vil være mer restriktive på det strekket "når det går mot urolig vær" for å holde oss i den lokale terminologien. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
roaldbj Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Vi seilte avgårde fra Son i dag morges kl 07.50. Flott vær utover Oslofjorden og forbi Færder og Svenner. Ca 20 nm øst for Artendal økte vinden endel (ca 8 m/s ?) med skumtopper. Brukte 5 timer på 100 nm. Årets første lange seilas. Det var deilig og motorene gikk som klokker. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Så bra, ligger dere i kr.sand nå eller? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Fru Jacobsen Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Ser Roaldbj har ligget på Flekkerøya siden litt over 20:00 Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Ulv I Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 (redigert) å? er det han på AIS med "SWAN"? Redigert 29.Mai.2010 av Ulv I (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Fru Jacobsen Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Ja tror det.. var det ikke det båten hans het da? Jeg ser du har ligget en stun også Ulv 1 - Kom deg ut :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Ulv I Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Kanskje jeg skulle tatt en tur ut å hilst på :D Ja, min har ligget litt lenge nå, men madammen jobber denne helgen så jeg må ta meg av de små, så da ble det dårlig med båttur denne helgen. Neste helg blir det nok tur igjen. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Fru Jacobsen Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Må bare komme bortom oss også å hilse på, ligger på kai 3 Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Ulv I Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Kai 3 ja, trenger ikke båt en gang for å komme meg dit. ;) Ligger rett ved Beni du da :) Ser fjordcat'en er inne.. kjekt med ais.. hehe Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Fru Jacobsen Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Ja AIS er moro når man kjeder seg - vi ligger rett bak Beni ja, men går for Farsund i morgen for/ettermiddag Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Ulv I Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Dere ligger på et lukket område, var ikke mulig å komme seg ut til dere. Måtte gå inn via en port som var stengt. Men får ta det en annen gang :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Fru Jacobsen Svart 29.Mai.2010 Del på Facebook Svart 29.Mai.2010 Okay, ja det tenkte jeg ikke på. Det var synd, sender deg en Im med nummeret mitt så kan du bare slå på neste gang du er forbi Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
ebonita Svart 30.Mai.2010 Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 Trevligt att se att Du är till sjöss igen Roaldbj! Är det samma båt? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mai.2010 Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 Jeg var innom Son torsdag kveld og hilste på de nye eierne av Swan. Det er et ektepar fra Stavanger. De tar båten hjem på egen kjøl. Jeg anbefalte de å sjekke værmeldingen godt før de rundet "sydspissen" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.